فرماندار اردبیل گفت: از مجموع اعتبارات استانی تنها 21 درصد سهم شهرستان اردبیل است در حالی که بیشترین مجموعه‌های خدماتی، درمانی، دانشگاهی و... در مرکز استان واقع شده است.
کد خبر: ۲۶۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸ 17 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، جواد زنجانی عصر امروز در نشست مدیران شهرستان اردبیل با اشاره به اولویت سال 95 در توزیع اعتبارات و بودجه برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بیش از 700 واحد تولیدی در شهرستان اردبیل وجود دارد که گاه با ظرفیت کمتر فعالیت می‌کنند که تلاش می‌کنیم امسال در کنار فعال کردن این واحدها، طرح‌های تولیدی با پیشرفت 60 تا 70 درصد را با اولویت تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: صاحبان این واحدها که تنها از مشکل کمبود منابع اعتباری رنج می‌برند بدون در نظر گرفتن بدهی بانکی یا چک برگشتی می‌توانند از تسهیلات مورد نظر استفاده کنند.

فرماندار اردبیل از فعال شدن ذوب آهن اردبیل و فعالیت سبلان پارچه به عنوان یکی از مجموعه‌های تولیدی گسترده و حجیم در اردبیل یاد کرد و گفت: شهرداری نیز با اجرای پروژه‌های گسترده اردبیل را به کارگاه عظیم انجام پروژه‌های عمرانی تبدیل کرده که امیدواریم با بسیج همه ظرفیت و امکانات بتوانیم سایه شوم و سنگین رکود و کم تحرکی اقتصادی را برطرف کنیم.

ریالی از محل ماده 180 تخصیص نیافته است

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان اردبیل افزود: ما سال گذشته سال خوبی را در توزیع اعتبارات و تخصیص شاهد نبودیم به طوریکه از محل ماده 180 ریالی اعتبار به استان اختصاص نیافت.

زنجانی با یادآوری اینکه استان اردبیل از اعتبارات ابلاغی تنها 58 درصد تخصیص و جذب منابع را شاهد بوده است، بیان کرد: امیدواریم امسال به نسبت سال‌های گذشته در توزیع و تخصیص اعتبارات روند مطلوب‌تری را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه همچنان سهم مرکز استان از اعتبارات به رغم آن که بیش از نیمی از جمعیت استان در اردبیل سکونت دارند، تنها 21 درصد است، اضافه کرد: برخی از شهرک‌های اردبیل به اندازه شهرستان‌های این استان جمعیت دارند در حالی که توجهی به تأمین زیرساخت‌های آن در گذشته نشده است.

زنجانی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: از 20 شهرک دایر شده در اردبیل حتی یک مدرسه در این شهرک‌ها تأسیس نشده و با وجود اینکه 50 هزار واحد در این شهرک‌ها احداث شده تنها دو باب مدرسه در مسکن مهر شام‌اسبی و پیله‌سحران آن هم با پیشرفت 70 درصد در حال اجراست.

فرماندار اردبیل گفت: متأسفانه در ساخت مسکن مهر به تأمین زیرساخت‌هایی همچون مدرسه، کلانتری، مرکز خدماتی،‌ رفاهی، سالن ورزشی، درمانگاه، پارک و... توجهی نشده و در تأمین زمین برای ساخت این مجموعه‌ها نیز در بسیاری از شهرک‌ها با مشکل روبه‌رو هستیم.

وی حاشیه‌نشینی 150 هزار نفر را در اردبیل یادآور شد و افزود: معادل چند شهرستان در این مناطق حاشیه‌نشین داریم.

زنجانی به ساخت و سازهای بی‌رویه در حاشیه شهر و ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی به عنوان یک معضل اساسی اشاره کرد و ادامه داد: ما در توسعه و تکمیل فاضلاب و تدارک آب، برق، گاز و سایر امکانات در این شهرک‌ها با گستردگی جمعیت نارسایی‌هایی را داریم که بهتر بود در ساخت این شهرک‌ها به این زیرساخت‌ها بیشتر توجه می‌شد.

وی با بیان اینکه امسال 40 میلیارد تومان اعتبار شهرستانی را با ضرورت و اولویت تکمیل پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و نیمه‌تمام به بهره‌برداری می‌رسانیم، بیان کرد: برخی از ادارات همچون فرودگاه، زندان، دامپزشکی، هواشناسی، صدا و سیما و... بدون اینکه ادارات مرتبط شهرستانی داشته باشند در مرکز استان واقع شده‌اند که در تأمین اعتبارات آنها نیز ما با کمبود و نارسایی‌هایی روبه‌رو هستیم.

زنجانی از مدیران شهرستانی خواست تا با توجه به ظرفیت ملی اعتبارات با همکاری مدیران استانی تلاش کنند تا پیگیر جذب این اعتبارات ملی متمرکز باشند که این کار در حوزه آب و خاک، طرح‌های فاضلاب و آبرسانی بسیار مهم و اساسی است.

وی محدودیت اعتبارات را با توجه به افزایش مطالبات و درخواست‌ها یادآور شد و اضافه کرد: البته برخی از دستگاه‌ها همچون دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت و درمان منابع خوب ملی را جذب کردند که ساخت چندین مرکز بهداشت شهری و روستایی مد نظر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار