رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از راه‌اندازی پنج شهرک صنعتی خصوصی در استان اردبیل تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۲۶۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱ 17 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سید حامد عاملی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر دو شهرک صنعتی خصوصی در اردبیل فعال است و مقدمات احداث سه شهرک دیگر نیز فراهم آمده که امیدواریم به سرعت شاهد راه‌اندازی آنها باشیم.

وی گفت: در تحقق اقتصاد مقاومتی باید بیشترین اهمیت را به تولید ثروت آن هم به شکل پایدار بدهیم چرا که در حل مشکلات جامعه به این اصل اساسی نیاز داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از راه‌اندازی پنج شهرک صنعتی خصوصی در استان اردبیل تا پایان امسال خبر داد.

عاملی ضرورت ارتقا و رشد اقتصادی را تا 5 درصد به شکل معقول و منطقی یادآور شد و افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توجه به تولید، تقویت محصولات صنعتی و صادرات محور با عزم راسخ و اراده ملی در دستور کار است.

وی با مقایسه تولید ناخالص ایران در قیاس با دیگر کشورهای در حال توسعه گفت: در حالی تولید ناخالص ایران 511 میلیارد دلار است که این رقم در ترکیه 823 میلیارد دلار، کره هزار و 305 میلیارد دلار، روسیه 2 هزار و 230 میلیارد دلار، چین 9 هزار و 490 میلیارد دلار و آمریکا به عنوان اقتصاد اول دنیا 16 هزار و 607 میلیارد دلار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: از همین‌رو بحث تولید ناخالص و به دنبال آن ایجاد اشتغال بیش از هر زمان دیگر مورد توجه است و ما اگر می‌خواهیم از این شرایط عبور کنیم باید بیشترین اهمیتمان را به امر تولید و تقویت افزایش ثروت متمرکز کنیم.

204 واحد راکد و نیمه فعال در اردبیل

عاملی ادامه داد: ما در حال حاضر 204 طرح راکد و غیرفعال در استان اردبیل داریم و این درحالی که است ما 992 پروانه بهره‌برداری برای واحدهای تولیدی در استان صادر کردیم.

وی با یادآوری اینکه از سال 92 تاکنون 30 درصد کل پروانه‌ها صادر شده در این مدت بوده است، گفت: سهم بخش صنعت در اقتصاد استان 6 درصد است و این در حالی که است که میانگین کشوری بخش صنعت در اقتصاد به 11 درصد می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه هزار و 650 جواز تاسیس در قالب طرح توسعه صنایع صادر شده است، گفت: امیدواریم با اقدام خوبی که در قالب پایش واحدهای فعال و راکد در استان آغاز شده است بتوانیم چهره استان را به یک چهره صنعتی تبدیل کنیم.

دبیر ستاد رفع موانع تولید اردبیل اظهار کرد: امسال 45 طرح بزرگ و اساسی در لیست پیگیری‌ها و اجرا قرار دارد که معتقدیم برای اجرای این طرح 6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود تا زمینه اشتغال برای 10 هزار نفر فراهم آید.

عاملی افزود: تمام هم و غم ما در استان اجرای این 45 طرح است تا جایگاه مناسبی را در مسیر توسعه صنعتی پیدا کنیم به طوری که به صورت هفتگی اجرای این پروژه‌ها را رصد و پایش می‌کنیم.

وی بیان کرد: از هزار و 150 جواز تاسیس صادر شده 815 مورد که نیمی از جواز تاسیس‌ها را شامل می‌شود از سال 92 به بعد در حوزه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی صادر شده است.

وی یادآور شد: در سه ماهه اول امسال 79 جواز تاسیس و 26 پروانه بهره‌برداری برای سرمایه‌گذاران و متقاضیان صادر کردیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار