کد خبر: ۲۶۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 17 July 2016


استاد دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: برجام مناسبات اقتصادی و سیاسی ایران را در جهان بهبود بخشید.

دکتر میرابراهیم صدیق روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:با امضای برجام ازدو جهت شاهد تاثیرات مثبت در داخل و در روابط اقتصادی و تجارت خارجی با دنیا بوده ایم.

وی ادامه داد: در بعد سیاسی نیز در داخل و خارج نیز این رویداد بزرگ اثر بخش بوده است.

صدیق به تاثیر برجام در بخش اقتصادی اشاره کرد و گفت: با برجام به نوعی آرامش نسبی در اقتصاد و تجارت کشورمان حاکم شده است.

وی ادامه داد: همچنین جو روانی منفی که بر تجارت داخلی سایه انداخته بود برداشته شده واقتصاد کشور به ثبات نسبی رسیده و فعالیت های اقتصادی تا حدی رونق گرفته است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرزبیان داشت: امروز دولت فرصت مدیریت و برنامه ریزی اقتصادی پیدا کرده و تورم کنترل شده است.

وی ادامه داد: با بهبود وضعیت اقتصادی ما شاهد کاهش بیکاری و اشتغال در کشور خواهیم بود و تولید رونق خواهد یافت.

این استاد دانشگاه بیان داشت:در روابط اقتصادی وتجارت خارجی به نوعی شاهد احیاء روابط بازرگانی با کشورهای دیگر هستیم که به تدریج در حال شکل گیری است.

وی در عین حال گفت: البته تحریم های بانکی به رغم اینکه برداشته شده اما به دلیل اینکه خود بانک ها با سرعتی که انتظار داریم در اجرای این توافقات عمل نکرده اند،هنوز به وضع مطلوبی نرسیده و این مسائله زمانبر است.

وی یکی دیگر از مزیت های برجام را افزایش سرمایه گذاری در کشور نام برد و گفت: علاقه تجار و سرمایه گذاران دیگر کشورها دوباره به سمت کشور ما افزایش یافته است و این می تواند کمک به سرمایه گذاری خارجی و جذب توریسم باشد.

وی ادامه داد: بطور کلی این وضعیت به توسعه صادرات کالاهای ایرانی کمک نیز می کند و همچنین درآمد ارزی کشور ما را افزایش می دهد.

این استاد دانشگاه به تاثیر سیاسی برجام اشاره کرد و گفت : بعد ازتوافق برجام ما در واقع یک ثبات نسبی سیاسی هم در داخل و هم در روابط خارجی با دیگر کشورها شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در واقع ریسک سیاسی فعالیت های سیاسی کم شده و برجام از تحریم های بیشتر علیه ایران جلوگیری کرده است.

وی بیان داشت: امروز از قرارگرفتن کشورمان در شرایط جنگی با کشورهایی که در واقع دنبال بهانه بودند ممانعت شده است.

صدیق گفت: پس از امضای برجام نگاه جامعه بین المللی و بیشتر کشورهای دنیا به جمهوری اسلامی تغییر یافته است.

وی ادامه داد: اصل خود برجام موجب افزایش اقتدار کشورمان در جامعه بین الملل شده و از طرفی شاهد شکاف بین کشورهای غیرهمسو با جمهوری اسلامی ایران هستیم و برجام بین آنها اختلاف ایجاد کرده واین اختلاف بین رژیم صهیونیستی و آمریکا یا عربستان و آمریکا مشهود است.

وی بیان داشت: امروز فرصت بهانه جویی از کشورهایی که دنبال ضربه زدن به منافع کشورمان بوده اند از آنها گرفته شده است.

این استاد دانشگاه گفت:همچنین امضای برجام موجب اثبات این نکته شده که از طریق مذاکره و گفت و گو می شود مسایل بسیار مهم و پیچیده بین المللی را حل و فصل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار