کد خبر: ۲۶۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 16 July 2016
به گزارش تابناک یزد،سال‌هاست که دارکوب‌ها به معضلی برای به صدا در نیامدن بوق تلفن‌های ثابت در روستاهای شهرستان مهریز تبديل شده‌اند.
به دنبال بروز مشکل قطعی تلفن ثابت روستاهای دهستان میانکوه شهرستان مهریز، "احمد ابویی" کارشناس مسئول مخابرات شهرستان مهریز در نهمین جلسه کمیته عمران روستایی شهرستان مهریز در روستای بنادک‌سادات، بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و ازياد تعداد دارکوب‌ها در منطقه، اين پرندگان اقدام به سوراخ كردن کابل‌هاي مخابراتی مي‌كنند كه اين عمل منجر به اختلال در تلفن روستاهای شهرستان شده است .

وی افزود: نوک زدن دارکوب‌ها به کابل هوایی خطوط تلفن باعث از دست دادن کیفیت ارتباطي اين خطوط مي‌شود و اين امر باعث شده كه مخابرات هر از چندگاهي اقدام به تعويض خطوط روستاهای دهستان میانکوه كند كه براي مخابرات بسيار هزينه‌بر است.

به گفته‌ي ابويي، البته علي‌رغم هزینه‌هاي بالاي خرید و تعويض کابل‌های مخابراتي اين منطقه، مخابرات شهرستان عمليات تعويض كابل برخي از اين مناطق را شروع کرده و در صورت تامین اعتبار نيز مابقي مراحل کابل‌کشی انجام می‌شود.

گفتني است؛ دارکوب‌ها برای رفع تشنگی به کابل‌های مخابراتی که شباهت زیادی به لوله‌های آبیاری قطره‌ای دارد، هجوم مي‌‌آورند و برای پیدا کردن آب اقدام به سوراخ كردن كابل‌ها می‌کنند که این عمل باعث می‌شود پس از نفوذ آب باران به داخل كابل‌ها و اکسیده شدن آنها، ارتباط مشترکان قطع شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار