امام جمعه یزد گفت: دولت برخورد جدی با مسئله قاچاق داشته باشد.
کد خبر: ۲۶۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 15 July 2016

به گزارش تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری  در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه قاچاق کالا تولید را نابود و موجب افزایش بیکاری خواهد شد، اظهار داشت: مسئله قاچاق کالا چیزی نیست که بشود در مورد آن به سادگی گذشت و با شرایطی که در کشور پیش آمده باید با این موضوع به طور جدی برخورد کرد.

وی ادامه داد: مسئله قاچاق در جامعه ما به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است و همه دستگاه‌ها و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید این موضوع حساس را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند و در این راستا تلاش کنند تا از ورود اجناس و کالاهای قاچاق به داخل کشور جلوگیری شود.

خطیب جمعه یزد با تأکید بر اینکه مردم هم نقش مؤثری در مبارزه با قاچاق کالا دارند، عنوان کرد: قاچاق کالا از آفت‌های تولید است و باید بدون در نظر داشتن برخی مسائل و ملاحظات در این زمینه برخورد جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: مبارزه جدی با قاچاق کالا لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است و دولت باید هر کاری که در این زمینه لازم است انجام دهد، مرزها را ببندد یا نظارت و کنترل شدیدتری اعمال کند، چراکه مسئله قاچاق کالا نیاز به اقدام و عمل جدی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بیان داشت: حرف و سخن‌هایی در مورد ایجاد بنادر آزاد مطرح شده که باید در این زمینه با بررسی و کارشناسی دقیق وارد عمل شد و دید که بنادر موجود چه سود و عایدی برای نظام و ملت داشته است.

وی با تأکید بر اینکه در هر کاری باید ابتدا عواقب و نتایج آن کار را در بلندمدت مورد رصد و بررسی قرار داد، اظهار داشت: وضعیت اشتغال در کشور به یک مشکل بزرگ تبدیل شده که البته آمار و ارقام متغیری هم دارد اما این موضوع نیز ارتباط مؤثری با پدیده قاچاق دارد.

ناصری با بیان اینکه مسؤولان باید به دنبال خدمت به مردم باشند و اگر به مردم خدمت نکنند خیانت کرده‌اند، گفت: برنامه‌ریزی‌ها به سمتی باشد که استعدادها شکوفا شود و شرایطی فراهم شود تا ایجاد اشتغال کنند.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال‌های کوچک و محلی بیان داشت: حتماً که نباید با پروژه‌های بزرگ اشتغال ایجاد شود بلکه از صنایع کوچک نیز می‌توان ایجاد اشتغال کرد.

امام جمعه شهر یزد اضافه کرد: به راحتی می‌توان مسئله اشتغال را حل کرد و با تقویت و توسعه اشتغال‌های محلی، اشتغال را برای روستائیان هم ایجاد کرد تا روستاها از سکنه خالی نشود.

وی در بخشی از سخنان خود به موضوع حقوق بشر و برخورد سازمان ملل با کشورها در این زمینه پرداخت و گفت: رژیم آل سعود در شرایط فعلی با رویه‌ای که در پیش گرفته به غریقی شبیه شده که راهی برای نجات آن نیست و نفس‌های آخر را می‌کشد.

ناصری ادامه داد: این رژیم در این سال‌ها هرچه توانست دلار به آمریکا تزریق کرد و جنایات خود را پشت پرده دنبال کرد اما اکنون که طبل رسوایی‌اش به صدا درآمده با آمریکا و رژیم صهوینیستی وارد گود شده تا جنایات و اعمال ننگین خود را مخفی ‌کند.

وی خواستار برخورد جدی‌تر وزارت خارجه کشور با این نوع مسائل شد و گفت: رژیم آل سعود در زمینه حقوق بشر محکوم شد اما بلافاصله با پرداخت پول اسم خود را از لیست خارج کرد در حالی که جنایات این رژیم در یمن و کودک‌کشی بر همه روشن و نمایان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد اظهار داشت: وزارت خارجه باید از جنایات و دسیسه‌های رژیم آل سعود کتابچه‌ای تهیه کند و به جهانیان و کشورهای دیگر به ویژه به سازمان ملل ارائه دهد تا بدانند در طول این سه دهه از انقلاب اسلامی چه اقداماتی علیه کشور انجام داده و از صدام و آمریکا برای صدمه به ایران حمایت کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار