کاهش جرائم را در دستور کار قرار داده ایم و خوشبختانه از ابتدای سال تا کنون با تلاش عوامل انتظامی همدان شاهد تحقق این هدف هستیم.
کد خبر: ۲۵۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 13 July 2016
فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: کاهش جرائم را در دستور کار قرار داده ایم و خوشبختانه از ابتدای سال تا کنون با تلاش عوامل انتظامی همدان شاهد تحقق این هدف هستیم.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سرهنگ پژمان قویمی سه شنبه 22 تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امنیت در شهرستان همدان با قوت برقرار است و تلاش فرماندهی این شهرستان تداوم و ارتقاء امنیت و کاهش جرائم در سال جاری است.

کاهش سرقت در سه ماه و 21 روز در همدان

وی با اشاره به کاهش سرقت در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: سرقت در شهرستان همدان طی سه ماهه نخست امسال در مجموع 28 درصد کاهش داشته است ضمن اینکه در 21 روز تیرماه جاری نیز شاهد کاهش 48 درصدی سرقت در این شهرستان بوده ایم.

وی اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، سرقت منزل 8 درصد، مغازه 32 درصد، طلافروشی 100 درصد، اماکن خصوصی 13 درصد، خودرو 21 درصد، موتورسیکلت 23 درصد، داخل خودرو 33 درصد، قطعات خودرو 20 درصد، جیب بری 67 درصد، احشام 78 درصد و سایر جرائم 44 درصد کاهش داشته است.

قویمی ادامه داد: همچنین در سه ماهه نخست امسال با 16 درصد افزایش دستگیری سارقان مواجه بودیم و 262 سارق در این مدت دستگیر شدند.

دستگیری 1471 مجرم در همدان

وی در ادامه گفت: در سه ماهه نخست امسال 1471 نفر که به هر علتی مرتکب جرم شده بودند، دستگیر شدند و در 21 روز تیرماه نیز 374 نفر دستگیر شدند که با افزایش 2.5 برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.

قویمی تعداد دستگیرشدگان جرائم در سه ماهه نخست سال گذشته را 1003 نفر عنوان کرد ضمن اینکه این تعداد در 21 روز ابتدای تیرماه سال قبل 190 نفر بود.

افزایش 81 درصدی دستگیری خرده فروشان موادمخدر

وی افزود: در سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 81 درصدی دستگیری خرده فروشان موادمخدر را شاهد بودیم و البته دستگیری معتادان وظیفه نیروی انتظامی نیست چرا که اعتیاد به عنوان بیماری مطرح است و با این حال در راستای مبارزه با خرده فروشان موادمخدر این اقدام صورت گرفت و در مجموع 36 درصد طی سه ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته دستگیری معتادان افزایش داشته است.

برخورد با 764 روزه خوار

فرمانده انتظامی شهرستان همدان در خصوص طرح برخورد با روزه خواران در ایام ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال با 764 نفر روزه خوار برخورد قانونی شد در حالیکه سال گذشته 214 مورد بود همچنین پرونده 343 روزه خوار به مراجع قضائی ارجاع شد که به نسبت سال گذشته رشد 60 درصدی داشته است.

افزایش 400 درصدی توقیف موتورسیکلت

قویمی در ادامه گفت: در سه ماهه نخست امسال 2989 فقره موتورسیکلت متخلف توقیف شد که با رشد 400 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود ضمن اینکه از ابتدای تیرماه تاکنون 698 دستگاه موتورسیکلت توقیف شد که 290 درصد افزایش آماری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال 950 دستگاه خودرو نیز توقیف شد که 280 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و از ابتدای تیرماه امسال هم 225 دستگاه خودرو توقیف شد که 147 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

وی اجرای 10 مورد طرح حجمی، 2 مورد موضوعی، 8 مورد مشترک در راستای پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز سطح شهرستان همدان و 3 فقره متلاشی شدن باند قاچاق کالا و 8 مورد عملیات در این زمینه را از دیگر اقدامات فرماندهی انتظامی این شهرستان عنوان کرد و افزود: 80 درصد از جرائم توسط بومی ها و 20 درصد از سایر نقاط کشور در شهرستان همدان به وقوع پیوسته است.

کاهش چشمگیر جرائم خشن و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

فرمانده انتظامی همدان در ادامه گفت: جرائم خشن با کاهش چشمگیری در سطح شهرستان همراه بوده و در این مدت موارد امنیتی، شرارت آمیز و نامتعارف کاهش داشته است.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در سطح شهرستان همدان گفت: در حال راه اندازی سه ایستگاه حجاب و عفاف در همدان هستیم ضمن اینکه در این مدت فعالیت های گسترده ای در راستای اقدامات فرهنگی پیرامون حجاب و عفاف داشته ایم.

وی برخورد با مزاحمت های خیابانی را یکی از مهمترین برنامه های اجرایی پلیس همدان عنوان کرد و گفت: با توجه به ایام گردشگری و ورود مسافران تابستانی، میزان گشت زنی عوامل انتظامی در سطح شهرستان افزایش یافته و انتظار داریم شهروندان و مسافران نیز ضمن همکاری، موارد لازم را با پلیس 110 در جریان قرار دهند.

وی افزود: درصدد استقرار کیوسک های انتظامی در نقاط  پرازدحام شهرستان هستیم و تلاش مجموعه انتظامی افزایش امنیت و احساس امنیت و آرامش برای شهروندان و مسافران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار