معاون دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: بر اساس بسته حمایتی بسیاری از موانعی که بنگاه‌های اقتصادی در ارائه تسهیلات در سیستم بانکی با آن مواجه بودند، برطرف می‌شود که معادل سه درصد این تسهیلات به استان قزوین اختصاص دارد.
کد خبر: ۲۵۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵ 12 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، طی نشستی که صبح امروز در سالن اقتصادی استانداری قزوین برگزار شد در آن به مشکلات عدیده واحد صنعتی و کشاورزی استان قزوین پرداخته شد که یکی از معضلات آن عدم نقدینگی است.

معاون دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین در این نشست با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات و نقدینگی می‌توان بسیاری از مشکلات واحدهای نیمه‌تعطیل و تعطیل را برطرف کرد، ادامه داد: بانک‌های عامل باید بدون در نظر گرفتن سابقه بنگاه‌های اقتصادی که ممکن است در گذشته به بانکی بدهی داشته باشند یا مشکلات پرداخت به دستگاه‌های دولتی یا امور مالیاتی را دارند، بتوانند از این فرصت تسهیلات استفاده کنند.

عباسعلی درافشانی ادامه داد: سهم این تسهیلات در کل کشور 16 میلیارد تومان است که سه درصد از این سهم به استان قزوین تعلق می‌گیرد و از این مقدار کل نیز حدود 480 میلیارد تومان بوده که برای استفاده 460 واحد باید مورد استفاده قرار بگیرد که این مبلغ به این استان ابلاغ شده است.

وی مطرح کرد: بر اساس بسته حمایتی بسیاری از موانعی را که بنگاه‌های اقتصادی در ارائه تسهیلات در سیستم بانکی با آن مواجه بودند برطرف می‌شود و در واقع 16 هزار میلیارد تومان در فاز اول برای کل کشور اختصاص داده شده که معادل سه درصد آن به استان قزوین اختصاص دارد.

معاون دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین اضافه کرد: متقاضیان باید به سامانه بهین‌یاب که این سامانه از طرف صنعت، معدن و تجارت تعبیه شده است، متقاضیان بدون مراجعه به هیچ دستگاهی و با مراجعه به این سایت می‌توانند اطلاعات خود را درج کنند.

درافشانی یادآور شد: استفاده از تسهیلات بانکی برای رفع مشکلات مالی و بنگاه‌های اقتصادی یک سری شرایط خاص دارد که بنگاه‌های اقتصادی نیز می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

این مسؤول عنوان کرد: بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که کوچک بوده و زیر 100 نفر کارگر داشته باشند و فقط مشکل آنان نقدینگی بوده و مشکل بازار، عدم فروش به دلیل نبودن مشتری و غیره را نداشته باشند.

معاون دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: دانش فنی و تکنولوژی بنگاه‌های اقتصادی باید به روز بوده و با تسهیلات و نقدینگی مشکلات آنان به سرعت حل شود چراکه هدف‌گذاری دولت از این تسهیلات ایجاد اشتغال در نخستین فرصت و رونق اقتصادی، خروج از رکود است.

درافشانی مطرح کرد: مسئله رونق اقتصادی و خروج از رکود یک جزء از اجزای بسته تسهیلاتی بوده که دولت در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار داده است که در این راستا تاکنون یک هزار و 442 واحد برای استفاده از این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند.

این مسؤول بیان کرد: یک هزار و 214 واحد نیمه‌فعال و یا تعطیل در استان قزوین وجود دارد که دلیل عمده نیمه‌فعال بودن و یا تعطیلی آنان عدم گردش حساب و مواد اولیه بوده که به همین دلیل منجر به تعطیلی این واحدها شده است.

معاون دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین ادامه داد: سعی و تلاش دولت بر این است که چرخه اقتصادی بنگاه‌ها را دوباره به راه انداخته و رونق اقتصادی را در کشور محقق کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار