معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان از رفع کدورت آب شرب تویسرکان خبر داد
کد خبر: ۲۵۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 11 July 2016
معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان از رفع کدورت آب شرب تویسرکان خبر داد و گفت: انجام اقدامات در سد سرابی تویسرکان منجر به خاموشی چاه اجاره‌ای سرابی شد.

به گزارش فارس، حمیدرضا نیکداد با اشاره به علت قطعی آب شهرستان تویسرکان در چند روز اخیر اظهار کرد: طی سال‌های 94 و 95 از سد سرابی برای تأمین آب شرب تویسرکان برداشت می‌شود که در 10 روز گذشته کدورت آب بالا رفته بود.

وی تصریح کرد: با بالا رفتن کدورت آب امکان تصفیه توسط پکیج تصفیه آب در آن زمان مقدور نبود و همین امر موجب پایین آمدن ارتفاع مخازن و نارضایتی مردم شد.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: بعد از 48 ساعت قطعی، آبگیر تعویض شد و از بالای سد سرابی برداشت آب صورت گرفت تا هم کدورت پایین باشد و هم تصفیه بهتر انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تولید آب در شهرهای تویسرکان و سرکان که در هفته گذشته با حداکثر توان تولیدی در نقطه سر به سر بود، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور جمعیتی در حدود 60 هزار نفر در تویسرکان، شرکت آبفا اقدام به آبگیری از بالاترین رقوم ارتفاعی سد سرابی کرد.

نیکداد خاطرنشان کرد: این اقدام در مدت زمان کمتر از 48 ساعت و با تلاش کارکنان آبفای تویسرکان انجام شد که نتیجه اقدامات، آبرسانی در ایام تعطیلات بدون قطعی و افزایش حجم مخزن ذخیره شهرستان بود.

این مسؤول یادآور شد: لوله‌گذاری و اجرای بیش از یک‌هزار و 100 متر لوله پلی اتیلن سایز 110 میلیمتر در مسیر صعب العبور، جدا کردن اتصالات از محل آبگیری سابق، جابه‌جایی فیلتر قدیمی شنی و ... از جمله اقدامات آبفا در تویسرکان بود.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان اضافه کرد: نتیجه این اقدامات خاموش شدن چاه اجاره‌ای سرابی و بالارفتن ارتفاع مخازن ذخیره آب شهرهای تویسرکان و سرکان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار