بدلیل کمبوداعتبار
واقع‌ شدن زندان مرکزی ایلام در منطقه‌ی مسکونی و اشرافیت منازل مسکونی مجاور به یکی از مهمترین دغدغه های مسئولین قضایی وامنیتی استان مبدل شده است،بافت قدیمی این زندان یک تهدید جدی و همیشگی است
کد خبر: ۲۵۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 10 July 2016

واقع‌ شدن زندان مرکزی ایلام در منطقه‌ی مسکونی و اشرافیت منازل مسکونی مجاور به یکی از مهمترین دغدغه های مسئولین قضایی وامنیتی استان مبدل شده است،بافت قدیمی این زندان یک تهدید جدی و همیشگی است و ساختار فرسوده این زندان غیراستاندارد باعث شده که همیشه به زندان به‌عنوان یک دغدغه امنیتی توجه شود لذا بسیار ضروری بوده مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در تکمیل زیرساخت‌ها ،مصلحت و امنیت شهر را بر سایر مسائل ترجیح داده و با حساسیت ویژه به مشکل زندان رسیدگی کنند.

درحالیکه سیززده سال از آغاز به کار پروژه احداث زندان مرکزی ایلام در خارج از شهر می گذرد ،اما متاسفانه با تزریق قطره چکانی اعتبارات ،تاکنون این طرح به بهره برداری نرسیده است وسازه های موجود نیز بدلیل عوامل طبیعی در معرض فرسایش جدی قرار دارند این درحالیست که وضعیت فضای فیزیکی زندان مرکزی فعلی ایلام مناسب نبوده وبه گفته مسئولین زندان ،رچه زودتر بایستی پروژه جدید تکمیل وزندان جابجا شود.

«اکبر محبی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر فضای نگهداری زندان مرکزی مناسب نیست و با توجه به مشرف بودن منازل مسکونی آن، از لحاظ امنتی مشکل دارد.

وی افزود: آمار بازگشت مجدد زندانیان به زندان در استان ایلام به نسبت آمار کشوری بسیار کمتر است و این جای بسی خرسندی است که فعالیت‌های زندانبانی با تلاش سنگربانان اصلاح و تربیت نتیجه‌بخش بوده است.

محبی تصریح کرد: با همکاری انجمن حمایت از زندانیان،مرکز خدمات امور اجتماعی و بنیاد تعاون، زمینه اشتغال زندانیان در داخل و خارج از زندان فراهم آمده و زندانی می‌تواند نیاز مالی خانواده خود را تأمین کند.

مدیرکل زندان‌های استان ایلام گفت: یکی از مشکلاتی که پس از زندانی شدن فرد مجرم بروز می‌کند، بی‌سرپرست شدن خانواده وی و هجوم آسیب‌های اجتماعی به کانون خانواده بخصوص فرزندان فرد مجرم است.

محبی ادامه داد: افزود: ما توانسته‌ایم ضمن بسترسازی اشتغال زندانی و ایجاد منبع درآمد برای زندانی آزادشده از طریق نهادهای حمایتی خانواده زندانی را نیز تحت پوشش و حمایت قرار دهیم و از نفوذ آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه این پروژه در سال 1382 کلنگ‌زنی شده و هم‌اکنون دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است، تصریح کرد: تکمیل این پروژه نیازمند 25 میلیارد تومان اعتبار است و 7 میلیارد تومان آن را راه‌اندازی می‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار