رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی :
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح سنجش نوآموزان در دو مرحله انجام می‌شود گفت: تاکنون ۶ هزار نوآموز در طرح سنجش ارزیابی شدند.
کد خبر: ۲۵۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 10 July 2016
سید علی اکبر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: از آنجا که یکی از الزامات ورود دانش‌آموزان به مدرسه انجام طرح سنجش است اگر نوآموزی به هر دلیلی نتوانسته این طرح را انجام دهد می‌تواند در شهریور ماه به پایگاه‌های ویژه این طرح در استان مراجعه کند.

محمدی افزود: سال گذشته بیشترین ورودی مدارس استثنایی گروه کم توان‌ذهنی بودند به طوری که میانگین کشوری  70 درصد و خراسان جنوبی 90 درصد گزارش شده که باید به شکل ویژه‌ای به این موضوع توجه شود.

وی با اشاره به آمار ثبت احوال ورودی‌های کلاس اول در مهر ماه امسال را  14 هزار 500 نفر اعلام کرد و افزود: در مرحله اول 13 هزار نفر در طرح سنجش ارزیابی می‌شوند که  تاکنون برای بیش از 6 هزار نفر سنجش اولیه انجام شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی بیان‌کرد: مرحله دوم طرح سنجش پیش دبستانی از اول مرداد ماه در شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس و درمیان اجرا می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در این طرح نیز 4 هزار نفر ارزیابی شوند.

محمدی تصریح کرد: فرآیند ارزیابی در 2 مرحله مقدماتی و تخصصی انجام می‌شود، در مرحله مقدماتی 2 آیتم وجود دارد که یکی از این آیتم‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی در بحث معاینات پزشکی و واکسیناسیون در مراکز سلامت جامعه شهری و روستایی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در فرآیند پایگاه سنجش نیز ارزیابی بینایی، بیدرنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، قد و وزن و مشکلات دهان و دندان انجام می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی یادآور شد: در مرحله مقدماتی چنانچه نوآموز به هر دلیلی مشکلی داشته باشد جهت بررسی به متخصص زیربط ارجاع داده می‌شود. بر این اساس سال گذشته در طرح سنجش یک نفر نابینایی مطلق و 10 درصد در تلفیقی فراگیر قرار گرفتند و سایر نوآموزان در گروه کم توان تقسیم‌بندی شدند.

محمدی تعداد پایگاه‌های طرح سنجش در استان را 14 پایگاه عنوان کرد و اظهار داشت: بیشتر این پایگاه‌ها به صورت سیار هستند و 3 پایگاه به صورت ثابت (2 پایگاه در شهرستان بیرجند و یک پایگاه در شهرستان قاین) فعالیت دارند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار