مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: تابستان امسال 729 گروه جهادی از سراسر استان و میهمان در قالب 11 هزار و 117 نفر به مناطق محروم اعزام می شوند.
کد خبر: ۲۵۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰ 08 July 2016
 محمد زهرایی از برگزاری کلاس های آموزشی و تخصصی ویژه مسئولان و اعضای گروه های جهادی خبر داد.
وی اظهار کرد: جهادگران اردوهای جهادی با توجه به تخصصی که دارند در عرصه های مختلف در این کلاس ها قبل از اعزام به اردوهای جهادی شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه این دوره آموزشی به مدت یک روز برگزار می شود، گفت: این موضوع در جلسه شورای اندیشه ورز جهادی استان به تصویب رسیده است.
وی هدف از برگزاری این کلاسها را توجیه جهادگران و مسئولان گروههای جهادی دانست و عنوان کرد: کاهش آسیب گروه های جهادی در مناطق روستایی و محروم و تهیه بانک اطلاعاتی از جهادگران، روستاها و مناطق محروم از دیگر اهداف این دوره آموزشی است.
زهرایی با اشاره به آمار گروه های جهادی تابستان سال جاری گفت: گروه های جهادی یک روزه 375 گروه به تعداد 6 هزار و 116 نفر در این مدت به مناطق محروم اعزام خواهند شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به حضور گروه های جهادی سه روزه عنوان کرد: در این راستا 29 گروه جهادی به تعداد 255 نفر اعزام می شوند.
وی با بیان اینکه 54 گروه جهادی 651 نفره در اردوهای جهادی هفت روزه شرکت خواهند کرد، افزود: در اردوهای ده روزه طرح هجرت دانش آموزی، 223 گروه در قالب سه هزار نفر در بهسازی و مرمت مدارس شرکت خواهند کرد.
زهرایی از حضور جهادگران دانشجویی استان در این اردوها خبر داد و گفت: 39 گروه دانشجویی 605 نفره در ایام تابستان سال جاری در مناطق محروم و روستایی استان خدمت رسانی می کنند.
وی با اشاره به حضور جهادگران اردوهای جهادی میهمان در استان، اظهار کرد: در این راستا طی این مدت 9 گروه 490 نفر در مناطق محروم سراسر استان در امر محرومیت زدایی فعالیت خواهند کرد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان از حضور 13 تیم پزشکی در عرصه های بهداشتی و درمانی خبر داد و یادآور شد: پیش بینی می شود آمار جمعیت گروه های جهادی به 14 هزار نفر و همچنین آمار تیم های پزشکی بنا به درخواست شهرستان ها در طول تابستان افزایش یابد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار