کمیته راهبردی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور:
کمیته راهبردی ستادمقابله باگردوغبارکشور:بعدازظهرامروزدرسالن تدبیراستانداری کرمانشاه با حضورمعاونت رییس جمهور وریاست سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد
کد خبر: ۲۵۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳ 05 July 2016
   








در ابتدای این جلسه استاندار ،فرماندار ومسولین محیط زیست ،بهداشت و هواشناسی گزارش خود را پیرامون وضعیت گرد و غبار در کرمانشاه ارائه دادند .
   در ادامه معاونت رییس جمهور وریاست سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت:این سفر وبرگزاری این جلسه رابه دلیل شرایطی که در استان بود  با فاصله ی زمانی کم ترتیب دادیم .وبا هیئتی که در حد ملی وبین المللی شکل گرفته به استان آمدیم.
  وی افزود: علت حضور ما این بود که به مردم کرمانشاه اعلام کنیم که دولت در موضوع گرد وغبار بسیار حساس است همراه مردم است و همه تلاش خود رابرای بهبود این شرایط انجام می دهد.و پی گیری ها با جدیت ادامه دارد .
ریاست سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد:هیئتی که به استان آمده بیانگر فرابخشی بودن موضوع هست برای اینکه همه دستگاه ها در گیر هستندو مسولین نقش خود را ایفا می کنند از جمله هواشناسی ،جنگلبانی، محیط زیست، وزارت خارجه ووزارت بهداشت که هریک نقش مهمی دارند .
 معصومه ابتکارگفت:از نماینده مقیم سازمان ملل هم که حاضر هستند تشکر می کنم . همانطور که کارشناسان اشاره کردند شدت گرد و غبار باعث شده که مشکلات زیادی برای مردم به وجود بیاید که کانون های ان در کشور های همسایه عراق عربستان و سوریه است که متاسفانه خشکسالی، افزایش دمای زمین، تغییر کاربری ها و سد سازی هایی که اتفاق افتاده همه اینها سبب شده که تغییرات اقلیمی به وجود آمده و طوفان های گرد و غبار افزایش یافته و اثرات آن بر روی مردم کاملا مشهود است .
 وی تشریح کرد :در سطح دو جانبه با وجود مشکلاتی که در عراق بوده ولی ما هرگز این موضوع را فراموش نکردیم وبا سرپرست محیط زیست عراق مذاکره داشتیم که تاکید داشت که مااین آمادگی را داریم اما متاسفانه بخشی که کانون اصلی است محل در گیری با داعش است وهر وقت که این مشکل حل شود ما اقدام خواهیم کرد .
 معصومه ابتکار اشاره کرد :از کارهایی که می توانیم انجام دهیم کاهش آثار و عوارض آن است که در هفته ی گذشته مصوبه مبارزه با گرد و غبار اصلاح و تقویت شد که در روزهای آینده ابلاغ می شود نظام اطلاع رسانی بسیار مهم است که کمک می کند در مواجهه با این موضوع مردم آمادگی داشته باشند.
در پایان جلسه نیز معصومه ابتکاربه سوالات خبر نگاران پاسخ داد.         
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار