کد خبر: ۲۵۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 04 July 2016
دبیر کمیسون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران از کشف 9 تن کاکائو قاچاق به ارزش 300 میلیون تومان طی سه ماه گذشته در مازندران خبر داد.

علی پیرفلک ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کنترل قاچاق کالا در استان به دلیل اینکه کالا در سطح بازار توزیع می‎شود بسیار مشکل است، اظهار کرد: برای جلوگیری از گسترش کالای قاچاق در سطح استان از ابتدای تیرماه طرح کنترل مبادی ورودی و خروجی استان در برنامه کاری قرار گرفت.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران افزود: بر اساس دستورالعمل رئیس کمیسیون قاچاق کالا و ارز، طرح محوری مبارزه با قاچاق لباس‌های خارجی، تلفن همراه، میوه‌های خارجی، لوازم خانگی و طلا و فلزات گرانبها در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از تولید استاندار مازندران نیز به همه دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ کرد که از خرید کالای خارجی که مشابه داخلی آن وجود دارد پرهیز کنند.

پیرفلک مهم‌ترین کشفیات کالاهای قاچاق در استان را طی سه ماه اخیر 9 تن کاکائو، هزار دستگاه کولر به ارزش 2 میلیارد، کشف پودر بدنسازی و کشف و ضبط 2 هزار و 380 دست پوشاک، کشف و ضبط آدامس خارجی عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال گذشته تا امسال بیش از 34 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد و در همین ارتباط 4 هزار و 36 نفر نیز دستگیر شدند.

وی رقم ریالی کشفیات کالای قاچاق در استان طی سه ماهه اخیر را 9 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: 275 نفر در همین ارتباط دستگیر شدند و همچین در کشف برخی از کالا افزایش چشم‎گیر داشتیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران یادآور شد: فردی که مباردت به قاچاق کولر کرده بود برای رهایی از زندان باید 4 میلیارد تومان وثیقه نزد مراجع ذیصلاح داشته باشد و همچنین در استان افرادی دستگیر شدند که برای رهایی از زندان نیاز به تامین 15 تا 16 میلیارد تومان وثیقه داشتند.

وی در ارتباط با نحوه شناسایی کالاهای قاچاق و دستگیری افراد مختلف، گفت: برنامه جامع آموزشی در همین ارتباط تدوین شد و هر کدام از سازمان‌های مرتبط و اثرگذار در این بخش آخرین شیوه‌های آموزشی را دریافت می‎کنند.

پیرفلک با اعلام اینکه برنامه استفاده از فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از کالاهای قاچاق در برنامه کاری قرار دارد، گفت: از این طریق برنامه داریم که اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه انجام شود.

وی در ارتباط با نحوه اطلاع‌رسانی عامه مردم برای معرفی کالای قاچاق گفت: شماره تلفن 3310335 ـ 011 در ساعت اداری و نیز شماره تلفن 3310329 ـ  011 در ساعت غیراداری آماده دریافت گزارش مردمی است و طرح سامانه پیامکی ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان نیز به‌زودی راه‌اندازی می‎شود.

پیرفلک با اعلام اینکه برای جلوگیری از مصرف کالای قاچاق نیاز به فرهنگ‌سازی مناسب است، افزود: هنوز بخش عمده‌ای از مردم خرید و فروش حمل کالا را قبح نمی‎دانند.

*تقابل قاچاق کالا با اقتصاد مقاومتی

وی اضافه کرد: پدیده قاچاق کالا در تقابل با طرح اقتصاد مقاومتی قرار دارد و زمینه رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی استان و کشور و به تبع آن زمینه بیکاری هموطنان ما را فراهم می‎کند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران ادامه داد: با بررسی وضعیت کشورهای که در حال حاضر در مسیر پیشرفت و تعالی قرار گرفتند به این نتیجه می‎رسیم که مردم این کشورها طرح حمایت از تولید داخل را به صورت ویژه در زندگی روزمره خویش گنجاندند.

پیرفلک با اعلام اینکه این روزها مطالبه بسیاری از مردم اشتغال است، افزود: طرح حمایت از اشتغال فرزندان این مرز و بوم در بسیاری از موارد با حمایت از تولید داخل و نه گفتن به کالای قاچاق امکان‌پذیر است.

وی در پایان گفت: مردم با خرید کالای تولید داخل به قاچاقچیان کالا نه بگویند و به مسؤولان در ایجاد اشتغال کمک کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار