نماینده ی مجلس خبر داد:
امینی به جریان افشای فیش های نجومی اشاره کرد و افزود : متاسفانه در استان ایلام و در حوزه ی نفت و گاز و پتروشیمی هم هستند افرادی که حقوق های چند ده میلیونی و بعضا 160 میلیونی دریافت کرده و این افراد باید منتظر حضور های نظارتی باشند.
کد خبر: ۲۵۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 30 June 2016

سلام امینی نماینده مردم حوزه شمالی استان در دیدار مدیران حوزه ی دارایی و مالیات استان گفت : جریان افشا شدن فیش های حقوق خارج از عرف به یک اپیدمی تبدیل شده و متاسفانه باید عرض نمایم که در همین استان ایلام هم هستند افرادی که حقوق های چند ده میلیونی دریافت می کنند.

به گزارش تابناک ایلام،نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت جلسات هم اندیشی با مدیران حوزه های مختلف اظهار داشت : بر این باور می باشم که یک نماینده به تنهایی از همه چیز آگاه نبوده و دانش وی کافی نمی باشد. برای استفاده هرچه بهتر از جایگاه نماینده گان باید چنین جلساتی به صورت متوالی برگذار شود.

امینی به خسارات های سیل سال قبل اشاره کرد و گفت : در نتیجه سیل ویرانگر سال 94 بالغ بر 1050 میلیارد تومان به استان ایلام خسارت وارد آمد.ولی تنها ده میلیارد از این خسارتها توسط دولت پرداخت شد.باید این مهم به صورت ویژه توسط نمایندگان و دولتمردان پیگیری شود.

سلام امینی اجرای اصل 44 در استان ایلام را اشتباه دانست و گفت : اجرای اصل 44 در استان ایلام در حقیقت ترمزی بر توسعه نوپای این استان بود.دولت باید به دلایل مختلف از جمله عقب ماندگی به خاطر جنگ زیر پر و بال استان ایلام را گرفته و بعد از اینکه جان گرفت اصل 44 را در ان اجرایی کند.

نماینده مردم حوزه ی شمالی استان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد : اصل مدیریت و برنامه ریزی بسیار مهم و تاثیر گذار است.در نتیجه مدیریت و برنامه ریزی صحیح می توان از کمترین اعتبارات در بهترین و موثرترین جا استفاده کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به ناعادلانه بودن تقسیم مالیاتها اشاره کرد و افزود : بالغ بر 495 میلیارد تومان مالیات به کالاهای صادراتی از مرز مهران تعلق می گیرد که از این میزان تنها 110 میلیارد تومان به استان اختصاص می یابد.متاسفانه قراردادهای صادراتی درشت در تهران منعقد شده و مالیات آنها به جیب استان برخوردار تهران می رود.

امینی از تشکیل کارگروه های تخصصی مجلس در ایلام خبر داد و گفت : به موازات هر کدام از کارگروه های تخصصی مجلس یک کارگروه در ایلام متشکل از کارشناسان و صاحب نظران هر حوزه تشکیل خواهیم داد تا مسائل و مشکلات استان را رصد کرده و پشتوانه ای برای نمایندگان استان باشند.

سلام امینی ادامه داد: در عزل و نصب مدیران دخالت نمی کنم.متاسفانه عرف شده تا نماینده ای به مجلس می رود تغییرات مدیریتی را کلید می زند.ولی من در این امر دخالت مستقیم نکرده و تنها بر عملکرد مدیران نظارت خواهم کرد.

وی ادامه داد : البته اعتقاد دارم برخی ادارات در حال حاضر احتیاج به ترمیم داشته و باید تبدیل به احسن شوند.

این نماینده مجلس تصریح کرد : در حال حاضر 40 هزار بیکار در استان وجود داشته و اکثر 46 هزار دانشجوی در حال تحصیل نیز به این آمار اضافه خواهند شد.این رقم اصلا برای استانی با ظرفیتها و توانمندی های ایلام قابل قبول نخواهد بود.

امینی به جریان افشای فیش های نجومی اشاره کرد و افزود : متاسفانه در استان ایلام و در حوزه ی نفت و گاز و پتروشیمی هم هستند افرادی که حقوق های چند ده میلیونی و بعضا 160 میلیونی دریافت کرده و این افراد باید منتظر حضور های نظارتی باشند.

امینی سهم ایلام از اقتصاد عراق را بسیار ناچیز دانست و گفت : از اقتصاد 100 میلیارد دلاری عراق استان ایلام کمترین بهره را می برد.این در حالی است که امن ترین مرز و نزدیکترین مرز به مراکز عمده ی جمعیتی عراق را استان ایلام دارد.باید با حذف مقررات دست و پا گیر و تلاش برای ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران سهم استان را از بازار مصرف عراق افزایش دهیم.

27ذیحساب و معاون ذیحساب هدایت مالی دستگاه های استان را انجاغم می دهند

مدیرکل دارای استان نیز در این نشست گفت : 18 ذیحساب و 9 معاون ذیحساب هدایت و رسیدگی به امورات مالی دستگاه های اجرایی استان را به عهده دارند.

ساده میری به اعتبارات تملکگ دارایی استان اشاره کرد و گفت : کل اعتبارات مصوب تملک دارایی استان در سال 94 بالغ بر 245 میلیارد تومان بوده که تا کنون 50 درصد آن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد : اعتبارات هزینه ای استان نیز نزدیک به 154 میلیارد تومان است که  100 درصد تخصیص پیدا کرده است.

ساده میری به اعتبارات سیل سال قبل اشاره کرد و گفت : متاسفانه کمتر از یک درصد خسارتهای سیل به استان اختصاص یافته و در عین حال مجموعه مدیریت مالی و اجرایی استان توانسته با همین مقدار کم اعتبار نیز تا حد زیادی خرابی های سیل را مدیریت کند.

مدیرکل دارایی استان تصریح کرد : متاسفانه بودجه ی ایلام در سال جاری 50 درصد کسری داشته و این کسری بودجه در بدنه ادارات خدمت رسان خودنمایی می کند.

وی ادامه داد : اصل 44 قانون اساسی برای استان کمتر برخورداری مثل ایلام کاربرد منفی داشته و باید در آن تجدید نظر شود.مجلس باید در این خصوص اقدام کرده و تبصره هایی را برای مناطق مرزی و محروم به این اصل اضافه کند.

این مسئول ایلامی اضافه کرد : متاسفانه ما سهم خود را از گمرکات و بحث صادرات به کشور عراق نگرفته ایم.استان کرمانشاه تنها با یک استان عراق هم مرز بوده و سه گمرک خروجی دارد،ولی استان ایلام با سه استان عراق هم مرز بوده و تنها یک گمرک خروجی در مهران دارد.

نمایندگان استان ایلام خصوصاً دو نماینده حوزه شمالی استان در اقدامی مثبت با ادارات و ارگانهای دولتی و خصوصی استان نشستهای هم اندیشی برگزار کرده و از روند خدمت رسانی و مشکلات موجود در استان بیشتر اطلاع پیدا می کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار