معاون استاندار:
معاون عمرانی استاندار یزد گفت: یکی از مشکلات شهر یزد و شهرهای صنعتی استان حاشیه نشینی است که متأسفانه به سرعت در حال گسترش است.
کد خبر: ۲۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 20 April 2015
به گزارش تابناک یزد،سید محمد رضا سید حسینی طی نشستی در محل دادگستری این استان اظهار داشت: حاشیه نشینی شهری باعث دو مشکل عمده می شود که یکی مشکلات فرهنگی و ناهنجاریهای اجتماعی و مشکل دیگر مشکلات سازه ای است که به علت ساخت و سازهای غیرمجاز، غیراصولی و غیراستاندارد برای شهرها به وجود می آید.

سیدحسینی ادامه داد : این حاشیه نشینی، تصرف و تجاوز غیرمجاز اراضی در شهر یزد نیز آرام آرام شکل گرفته و ساخت وسازهای غیرقانونی در مناطقی از شهر در حال گسترش است.

وی عنوان کرد : در شرایطی که ما هزینه های زیادی برای ایجاد فضای سبز و نگهداری آنها می پردازیم شاهد تفکیک باغها و خشکاندن عمدی آنها و ساخت وساز غیرمجاز و غیرقانونی در آنها هستیم و این اقدام نه تنها به فضای سبز آسیب می رساند بلکه مشکلات فراوانی برای شهر به وجود می آورد و لازم است با متخلفین برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

سیدحسینی گفت : یکی دیگر از مشکلات مهم که به ویژه در شهر یزد گسترش یافته وجود متکدیان در معابر عمومی و چهارراههای اصلی شهر است که اغلب هم غیربومی هستند و به صورت سازمان یافته در حال تکدی گری هستند و چهره شهر را زشت نموده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد افزود: وجود این متکدیان به ویژه در زمانها و فصلهایی که گردشگران داخلی و خارجی به استان سفر می کنند مناظر بدی برای شهر رقم می زند، این مشکل در استانهای مجاور مانند اصفهان و فارس مشاهده نمی شود و شایسته است نسبت به جمع آوری این متکدیان نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

در ادامه این جلسه رئیس کل دادگستری استان یزد خدمت به مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران را از توفیقات الهی دانست و با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام 'دولت و ملت، همدلی و هم زبانی' عنوان کرد : زمانی این همدلی و هم زبانی اتفاق می افتد که دستگاهها و نهادهای دولتی به مردم خدمت رسانی خوب داشته باشند و مردم به اقدامات دولتمردان اعتماد کنند.

محمدرضا حبیبی همچنین خواستار تقویت واحدهای حقوقی و اجرائیات شهرداری، روان سازی و شفاف سازی فعالیتها در شهرداری و دسترسی آسان همه مردم به عدالت شهری شد و برای همکاری، تعامل سازنده و حمایت قضایی از شهرداری قول مساعد داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار