کد خبر: ۲۵۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 25 June 2016
به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دین مبین اسلام توجه ویژه ای به رفع فقر در جامعه دارد زیرا افزایش فقر ممکن است سبب گسترش ناامنی و شرارت شود.
وی ادامه داد: بیکاری و نبود اشتغال پایدار یکی از مضامین فقر در جامعه کنونی است و دولت باید با برنامه ریزی و تلاش بیشتر در راستای کاهش نرخ بیکاری اقدامات عملی انجام دهد.
وی افزود: تجربه موفقی در پیشگیری از جرایم امنیتی در سیستان و بلوچستان حاصل شده و اشراف و آگاهی نهادهای اطلاعاتی و انتظامی اجازه تحرک به گروهک های تروریستی را نخواهد داد.
رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مشارکت دادن مردم در یک حرکت فرهنگی گسترده از یک طرف سبب افزایش اعتماد آنان به نظام جمهوری اسلامی شده و از سوی دیگر زمینه بروز جرایم را به طرز محسوسی کاهش می دهد.
حجت الاسلام حمیدی افزود: رسانه ها، روحانیان مذهبی و مدیران می توانند با اقدامات فرهنگی وسیع از وقوع بسیاری از جرایم جلوگیری کنند.
** کشف 90 درصدی جرایم در سه ماهه نخست سال 95
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: دستگیری مجرمان و کشف جرم یکی از بهترین و سریع ترین راه های پیشگیری است.
سردار حسین رحیمی افزود: نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در راستای دستیابی به این هدف توانسته در سه ماهه نخست سالجاری بیش از 90 درصد جرایم را کشف کند.
وی ادامه داد: ارتکاب جرایم در سیستان و بلوچستان در آغاز سال گذشته 17 درصد رشد داشت اما در پایان سال با کاهش 23 درصدی همراه شد و کشف 88 درصدی جرایم سال گذشته سبب شد استان رتبه دوم کشوری را در این حوزه کسب کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار