درشب اول از لیالی قدر
در اولین شب از لیالی قدر ،ندای الغوث الغوث مردم مومن وروزه دار استان ایلام از میان دهها مسجد وتکایای این استان به آسمان برخاست.
کد خبر: ۲۵۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 25 June 2016
به گزارش تابناک ایلام::شب نوزدهم اوّل شب‌هاى قدر است و شب قدر همان شبى است كه در تمام سال شبى به خوبى و فضيلت آن نمى‌رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدير امور سال مى‌شود و ملائكه و روح كه اعظم ملائكه است در آن شب به اذن پروردگار به زمين نازل مى‌شوند و به خدمت امام زمان(ع) مشرف مى‌شوند و آن‌چه براى هركس مقدّر شده است بر امام زمان(ع) عرضه مى‌كنند.

شب گذشته استان ایلام یک دست بیدار بود ،وصدای الغوث الغوث  مردم روزه دار ومومن، در جای جای این استان به گوش می رسید،مردمی که دراولین شب از لیالی قدر دست دعا به درگاه احدیت برداشته دراین شب رحمت، استجابت دعا،قبولی عبادات واستغفار از گناه را خواستارشدند.

دیشب صدای نجوای الغوث و بک یا الله مردم خداجوی ایلام به آسمان رفت و مردم در شب ضربت خوردن مولا ومرید خود اولین شب از لیله القدر را تا سحر به مناجات رازو نیاز پرداختند.

ندای الغوث در مساجد و حسینیه ها و تکایا در نوزدهمین شب از ماه میهمانی خدا در سراسر استان به گوش می رسید و مردم با شور و حال خاصی به شب زنده داری پرداختند و این شب قدر را به صبح رساندند.

مراسم شب زنده داری در مساجد و مکانهای مذهبی ایلام با خواندن قرآن و خواندن سوره های روم،عنکبوت و دخان و روضه خوانی و مداحی همراه بود و با خواندن دعای جوشن کبیرو مراسم قرآن به سرو دعای فرج به پایان رسید.

شرکت کنندگان در این آیین همزمان با انجام اعمال ویژه نخستین شب از لیالی شب قدر، در شب ضربت خوردن مولی الموحدین علی (ع) اشک ماتم ریختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار