همزمان با انتقاد نمایندگان استانهای غربی وجنوبی درمجلس
نمایندگان استانهای غربی وجنوبی کشور انتقاد دارند که تاکنون دولت هیچ برنامه ای درجهت رفع گردوغبار به ویژه ریزگردها نداده است
کد خبر: ۲۴۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 19 June 2016

 طی روزهای اخیر بار دیگر شاهد هجوم ریزگردها به آسمان استان های غربی و جنوبی کشور هستیم میهمان ناخوانده ای که نزدیک به یک دهه است شهروندان این استان‌ها را با مشکلات جدی تنفسی و پوستی روبرو کرده است.

به گزارش تابناک ایلام،این معضل که تحت تاثیر عوامل داخلی و خارجی است به ظاهر به موضوعی لاینحل برای دولت تبدیل شده است، هرچند که به گمان مسئولان دولتی تا کنون اقدامات قابل ملاحظه ای درجهت رفع مشکل ریزگردها با منشاء داخلی و خارجی انجام شده اما این اقدامات در زندگی مردم ملموس نیست.

به عقیده بسیاری از کارشناسان محیط زیست مشکلاتی چون خشکی تالاب ها، برداشت بی رویه از منابع آبی، تغییر اقلیم و افزایش بیابان‌ها کانون تشدید ریزگردها با منشاء داخلی است، اما در این میان مشکلات موجود در کشورهای همسایه از جمله عراق نیز به هجوم ریزگردها درمقاطع مختلف سال به استان های غربی کشور دامن زده است. هرچند که مقابله با ریزگردها در کوتاه مدت امکان پذیر نیست اما باید دید که برنامه های دولت و به ویژه سازمان خفاظت محیط زیست تا کنون تا چه میزان دررفع این مشکل موثر بوده است.

اکتفا به شعار در برخورد با معضل ریزگردها و آلودگی هوا از جمله انتقاداتی است که نمایندگان استان‌های غربی و جنوبی کشور در ارزیابی خود از عملکرد مسئولان دولتی و محیط زیست مطرح می کنند، به طوری که نمایندگان مجلس بارها به این نکته تاکید کردند که اقدامات رییس سازمان محیط زیست و معاونان رییس جمهوردرمقابله با ریزگردها تنها به سخنرانی و برگزاری برنامه های تئوریک معطوف شده و نتیجه رایزنی ها با مقامات کشورهای همسایه درجهت جلوگیری ازاین معضل برای مردم مشخص نشده است.

اقدامات در مقابله با ریزگردها در حد شعار است

درهمین رابطه جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت با تاکید بر اینکه در کوتاه مدت نمی‌توان با ریزگردهایی که منشاء داخلی و خارجی دارند مقابله کرد، افزود: متاسفانه ریزگردها طی 10 سال گذشته گریبان استان های غربی و جنوبی کشور را گرفته و طی مقاطع مختلف میزان آن افزایش پیدا کرده به طوری که آب و هوای استان ایلام و شهرستان های اطراف آن طی این سالها و به ویژه دو روز گذشته برای مردم غیرقابل تحمل شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار