استاندر ایلام :
استاندار ایلام گفت: اعتدال، حضور عقلانی در تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.
کد خبر: ۲۴۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 14 June 2016
استاندار ایلام گفت: اعتدال، حضور عقلانی در تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش تابناک ایلام ،"محمدرضا  مروارید"اظهار داشت: خرداد ماه ۱۳۹۲ اکثریت مردم ایران در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، به گفتمان اعتدال و خط مشی تدبیر و امید رأی دادند زیرا جامعه خسته ما نيازمند يک ثبات و آرامش بود.
وی اعتدال را یک فضیلت و اعتدالگرایان را فضیلت گرا دانست و افزود: اعتدال بايد در عرصه‌هاي فردي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي دنبال شود زیرا يک ضرورت اخلاقي است.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه همه انسان‌ها به اعتدال گرايش دارند، خواستگاه اعتدال را انسان‌شناسي دانست و گفت: گفتمان اعتدال با مباني ديني و انديشه‌هاي حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب سازگار است.
مروارید، اعتدالگرایی را يک نياز اجتماعي دانست و افزود: گفتمان اعتدال برای بازگشت همگرایی و همنوایی انسان ها تلاش می کند.
وی با بيان اينکه اعتدال مي‌تواند به تداوم انسجام و همگرايي منجر شود، اظهار کرد: گفتمان اعتدال در شرايط فعلي به مثابه يک چتر بزرگ ملي و فراتر از یک گفتمان است زیرا همه گفتمان‌ها در آن مي‌توانند فعالیت کنند.
استاندار ایلام اعتدال را گفتمان انقلاب اسلامي دانست و تصريح کرد: این گفتمان نه تنها در مسائل داخلی به دنبال تجزیه اجتماعی نیست بلکه به دنبال وحدت و انسجام ملي و جمع شدن همه نيروها زير يک چتر است.
وي، در بخش دیگری از این گفتگو يکي از کانون‌هاي نرم قدرت را ديپلماسي دانست و ادامه داد: دولت تدبير و اميد به جاي مناقشه، تعامل سازنده را در راس قرار داده است، عده‌اي فکر مي‌کنند که تامين منافع ملي با مناقشه شکل مي‌گيرد ولي در دولت تدبير و اميد تعامل سازنده و منطق حکم فرما است.
مروارید با اشاره به اينکه در دولت تدبیر و امید، فضاي بین المللی نسبت به ايران عوض شده است، خاطرنشان کرد: تغيير نگاه دولت ها‌ و ملت ها به ايران و ايراني، ايجاد شکاف بين آمريکا و اسراييل و به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌اي، نتيجه تلاش گفتمان اعتدال است.
وي، شرایط اقتصادی داخل کشور را علیرغم فشارهای اقتصادی و تورم بر جای مانده از گذشته، مناسب ارزیابی کرد و افزود: با تلاش ها و برنامه های دولت تدبیر و امید، شرايط داخلي علي‌رغم همه فشارهاي اقتصادي به آرامش و امنيت رسيده است.
مروارید با بیان اینکه دوران دروغ، نيرنگ و تخريب گذشته است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترين هدف اعتدال، داشتن جامعه معتدل است زیرا اعتدال با راديکاليسم در تضاد و بر کرسي باورها در حرکت است.
استاندار ایلام با بیان اینکه اعتدال به دنبال تنش، نگراني و تخريب نيست، افزود: اعتدال‌گرايي ضمن اينکه به آرمان‌ها توجه دارد بر مدار واقعيت حرکت مي‌کند و اخلاق‌گرا است زیرا اخلاق را اکسير نجات بخش جامعه می داند.
مروارید، در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به بیانات ریاست جمهوری اسلامی ایران در مورد اعتدال گفت: دکتر روحانی، اعتدال در عرصه سیاست را توجه به عالم مردم و قرار دادن فعالیت دولتمردان در چارچوب دانایی، راستی، اخلاق و دوری از غرور و خودمحوری می‌داند.
استاندار ایلام با بیان اینکه ریاست محترم جمهوری اعتدال را دارای ظرفیتی بالا می داند، تصریح کرد: درک جدیدی از تجدد ایرانی، توسعه اقتصادی پایدار همراه با عدالت در سطوح فردی، گروهی و منطقه‌ای، برقراری توازن میان آرمان‌خواهی و واقع‌بینی، تعامل سازنده با جهان، شناسایی‌کننده مقدورات و محدودیت‌های تاریخی یک ملت، دانش‌محوری و ارج نهادن به علم، به رسمیت شناختن تکثر، توازن در بهره‌برداری از محیط زیست، توازن در نسبت قدرت دولت و جامعه و حرکت متوازن به سوی توسعه همه‌جانبه را می‌توان از جمله ظرفیت‌های اعتدال دانست که ناظر به عناصر ذکر شده است.
مروارید در پایان، ایلام را نماد اعتدال دانست و افزود: به جرات می توان گفت که ایلام پيش آهنگ، پرچم دار و نمادي از گفتمان اعتدال و تعامل ملي است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار