مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: از مجموع 70 هزار و 896 تقاضای دریافت ثبت شده برای کارت هوشمند ملی در این استان، 52 هزار و 866 کارت برای متقاضیان صادر شده است.
کد خبر: ۲۴۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴ 14 June 2016
مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: از مجموع 70 هزار و 896 تقاضای دریافت ثبت شده برای کارت هوشمند ملی در این استان، 52 هزار و 866 کارت برای متقاضیان صادر شده است.

به گزارش تابناک ایلام،"منوچهر تیموری"  اظهار کرد: صدور کارت هوشمند ملی برای افراد بالای 15 سال بدون هیچ محدودیتی انجام می شود و همه افراد جامعه از هر قشری و در هر زمانی می توانند برای دریافت این کارت اقدام کنند.
وی افزود: سال 93 در شهرستان ایلام چهار هزار و 26 کارت هوشمند ملی صادر و تحویل متقاضیان شد ولی در سال 94 از تعداد 10 هزار و 668 متقاضی ثبت نام شده، هشت هزار و 454 کارت تحویل شد ضمن اینکه اکنون هشت هزار و 912 کارت نیز صادر ولی هنوز تحویل نشده است.
تیموری یادآور شد: تبدیل کارت ملی کاغذی به هوشمند ملی یکی از اقدام های اساسی ثبت احوال است چون این کارت بخاطر ضریب امنیتی بالا قابلیت جعل ندارند و از آنجا که این کارت ها تنها با اثر انگشت فرد متقاضی صادر و تایید می شود در صورت جعل یا سوء استفاده از آن، امکان شناسایی متخلف با سهولت بیشتری میسر شده است.
وی با بیان اینکه روزانه یک هزار نفر درخواست همزمان برای دریافت کارت هوشمند ملی در سطح استان ارائه می دهند، اضافه کرد: در سال 95 تاکنون یک هزار و 854 نفر برای دریافت این کارت ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه 42 ایستگاه کاری در ادارات ثبت احوال، پست و دفاتر پیشخوان جهت خدمت رسانی به مردم فعال هستند، گفت: متقاضیان دریافت کارت هوشمند ملی با ورود به سامانه www.ncr.ir و یا با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی به ادارات پست مراجعه و ثبت نام کنند تا بعد از 45 روز کارت خود را دریافت می کنند./م



منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار