کد خبر: ۲۴۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 05 June 2016
تابناک گیلان / معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: مجموع بی‌سوادان شناسایی شده در استان گیلان 14 هزار و 353 نفر هستند که در بازه سنی 10 الی 49 سال قرار دارند.

نورالله اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، با اشاره به اقدامات پیش‌بینی شده اداره سوادآموزی در سالجاری، اظهار کرد: تاکنون برگزاری کلاس‌های توانمندسازی برای آموزش‌دهنده‌ها و تدریس کننده‌ها انجام گرفته است.

وی افزود: از اسفندماه سال گذشته نیز بیمه تامین اجتماعی آموزش‌دهنده‌ها انجام شده است که در سال گذشته71 درصد آموزش‌دهنده‌ها در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. امسال هم باید 2 هزار و 500 نفر را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهیم که در حال حاضر در مرحله ثبت‌نام هستیم و ثبت‌نام بیمه‌ای آموزش‌دهنده‌های دوره انتقال تا پایان شهریور و ثبت‌نام دوره‌های سوادآموزی و تحکیم تا پایان آذرماه انجام می‌گیرد.

اکبری با بیان اینکه هزار و 877 نفر آموزش‌دهنده در استان گیلان مشغول به فعالیت هستند، گفت: مجموع بی‌سوادان شناسایی شده در استان گیلان 14 هزار و 353 نفر هستند که در بازه سنی 10 الی 49 سال قرار دارند. اگر بتوانیم امسال طبق ابلاغیه 9 هزار و 600 نفر را تحت پوشش سوادآموزی قرار دهیم نفرات بی‌سواد باقی مانده بسیار کم خواهد شد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: اولویت اول با اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان سپس مددجویان کمیته امداد و افراد تحت پوشش بهزیستی هستند که جامعه هدف اداره سوادآموزی هستند.

وی در خصوص آمار بی‌سوادان در نقاط مختلف استان بیان کرد: شهرستان‌های رشت، تالش، صومعه‌سرا، فومن و انزلی به ترتیب بیشترین آمار بی‌سوادی را به خود اختصاص داده‌اند؛ باسوادترین مناطق در گیلان با کمترین تعداد بی‌سوادی چابکسر و رحمت‌آباد هستند.

اکبری تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال، سال سرشماری است با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در تلاشیم شناسایی افراد بی‌سواد را دقیق‌تر انجام دهیم و در این راستا طی تفاهم‌نامه صورت گرفته، در طرح سرشماری از آموزش‌دهنده‌ها بهره‌مندخواهیم شد؛ در تلاشیم بتوانیم ضمن همکاری مشترک بین سامانه بی‌سوادان با سامانه یارانه و ثبت احوال آمار دقیق‌تری از تعداد بی‌سوادان بدست آوریم و برنامه‌ریزی‌های درستی در این زمینه انجام دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار