مدیر عامل ستاد دیه استان از برگزاری 10 جشن گلریزان در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 01 June 2016
به گزارش تابناک یزد،«اسلام افشون» اظهار کرد: مقرر شده است که در رمضان‌المبارک امسال شهرستان‌های یزد، تفت، ابرکوه، میبد، اردکان، بافق، بهاباد، زارچ و اشکذر، هرات و مروست میزبان برگزاری آیین زیبای «جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد» باشند.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد تعداد محکومان مالی غیرعمد در زندان‌های استان را 149 نفر برشمرد و عنوان کرد: برای آزادسازی این محکومان به مبلغ 215 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: از مجموع زندانیان جرائم مالی غیرعمد تعداد 28 نفر به دلیل وقوع تصادفات و نبود بیمه‌نامه برای وسیله نقلیه در زندان به سر می‌برند.
این مسئول با بیان این‌که 56 داماد یزدی نیز چشم انتظار کمک خیران هستند، اظهار کرد: 56 نفر هم به دلیل عجز در پرداخت مهریه و نفقه در زندان به سر می‌برند و 65 نفر هم به دلیل بدهی چک و ناتوانی در پرداخت آن محکوم شده‌اند.

افشون تصریح کرد: با تلاش ستاد دیه استان و کمیته اخذ رضایت از شکات، مبلغ 24 میلیارد ریال از 215 میلیارد ریال با اخذ رضایت از شاکی به گذشت ختم شده است. وی با بیان این‌که محکوم مالی زیر 100 میلیون ریال در زندان نداریم، افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز 11 نفر از محکومان مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان یزد آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان گفت: 11 نفری که در سال جاری آزاد شدند نیز مجموعا 700 میلیون تومان بدهی داشتند که حدود نیمی از این مبلغ با اخذ رضایت از شکات و گذشت شاکی بخشیده شد و مابقی آن نیز با همکاری ستاد دیه پرداخت و زمینه آزادی آن‌ها فراهم شد.

وی ادامه داد: مابقی این محکومان به دلیل محکومیت مالی سنگینی که دارند ستاد دیه استان قادر به پرداخت وام بلاعوض به آن‌ها نیست و یا به دلیل نداشتن ضمانت‌نامه برای تسهیلات بلندمدت، متاسفانه در زندان هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار