مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: کار مبارزه با آفت سن مادر در کشتزارهای گندم این شهرستان به عنوان دومین کانون سن گندم کشور آغاز شد.
کد خبر: ۲۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 15 April 2015
به گزارش تابناک یزد، محمدعلی حاتمی زاده افزود: با توجه به اینکه ابرکوه دومین کانون سن گندم کشور بعد از ورامین است کار مبارزه با آفت سن سالیان سال است که دراین شهرستان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این طرح 600 هکتار از اراضی آلوده به سن مادر توسط کشاورزان مبارزه می شود ادامه داد: سمپاشی علیه آفت پوره سن هم در سطح بیش از سه هزارو 500 هکتار هم در مزارع گندم و جو این شهرستان توسط کشاورزان انجام و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

حاتمی زاده اضافه کرد: طرح مبارزه با آفات سن گندم در مزارع این شهرستان با نظارت 20 نفر شبکه مراقبت بخش دولتی و خصوصی اجرا و دراین طرح حدود یکهزار لیتر سم (دسیس ) مصرف می شود.

این مسوول اضافه کرد: در اجرای طرح سمپاشی 100دستگاه سمپاشی پشت تراکتوری و بیش از 100 دستگاه سمپاش 100 لیتری توسط کشاورزان و نظارت کارشناسان انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه اضافه کرد: 17هزار هکتار زمین این شهرستان به کاشت محصولات زراعی و باغی که سه هزار و 500 هکتار آن به کاشت گندم وجو اختصاص دارد.

شهرستان ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب یزد واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار