کد خبر: ۲۳۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 19 May 2016
غلامرضا گوزلی *روزی که از تقویم پاک شده است

چند روز مانده بود به که تقویم را ورق زدم تا روز ارتباطات و روابط عمومی را در تقویم رسمی کشورمان پیدا کنم به دنبال ۲۷ اردیبهشت ماه رفتم اما هیچ اثری از این روز جا نمانده بود. انگار این روز بزرگ برای کارگزاران عرصه ارتباطات در اکثرتقویم ها ثبت نشده است تا نقش ارتباط انسانی در عصر ارتباطات خنثی شود.

آرام آرام تقویم روی میزم را ورق می زنم تا اینکه روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه را پیدا می کنم صفحه ای خالی که هیچ نشانی از رخدادی ثبت نشده است صفحه ای خالی که فقط کارگزاران روابط عمومی منتظر آن رو بودند به سمت همکارانم در روابط عمومی می روم آنان را با خبر می کنم و تقویم را با همدیگر مرور می کنیم انگار خالی ست و تقویم روز شمار این روز را به فراموشی سپرده است، انگار کرکره‌ی روز به این مهمی که از آن به عنوان چشم و گوش بینا در هر نهاد و یا سازمان های خصوصی و یا دولتی یاد می شود دیگر بسته شده است.

از آنجاییکه اکثر کارگزاران روابط عمومی تقویم گرا بوده و محور فعالیت ها و تقویم اجراییشان را بر اساس تقویم زمانی و روز شمار هایی که در تقویم رسمی ثبت شده برنامه ریزی و دنبال می کنند و این دلیلی است تا امروز در میان بسیاری از افرادی که این مناسبت بر روی تقویم هایشان حک نشده، همواره گمنام بماند.

شاید در این روز اتفاقات خاصی در سایر حوزه ها نیفتد اما فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی بعد از یکسال انتظار دنبال بهانه ای بودند تا در این روز پیام هایی را دریافت کنند و این انگیزه ای بود تا توانشان را تقویت و تحرکات شغلی شان را بیش از گذشته بالا برند تا به فراموشی سپرده نشوند.

شاید تا به الان بیشتر همکاران، خبری از اینکه این روز تاریخی در تقویم کشور ثبت نشده است اطلاعی ندارند و چه بسا منتظر شادباش هایی از سوی دیگران هستند.

همه ساله در چنین روز هایی بسیاری از خبرگزاری ها ، نشریات محلی و روز نامه ها با گزارش هایی تحلیلی روابط عمومی ها را برجشته نشان می دادند تا این روز را یادآور کنند تا شاید مهره های مناسب روابط عمومی در هر سازمان و یا نهادی سر جای خود چینش شوند اما انگار تأثیر همین چینش مهره هایست که روابط عمومی را به گمنامی کشانده است.

انگار فعالان روابط عمومی اصلا خبری از این روز ندارند یا شاید هم می خواهند در یک گوشه ای گمنام بمانند تا تنها نامی از آنان برده شود نه اینکه تحرکات، خلاقیت ها ، ایده ها و زیبایی کارشان به چشم دیده شود.

آری با اندکی تأمل به این نتیجه می رسم که شاید عده ای باشند که در این عرصه فعالیت دارند و تنها نام روابط عمومی را یدک می کشند و تنها به فکر موقعیت هایی هستند که تنها از این طریق می توانند بدست آورند…

بگذریم، از ۲۷ اردیبهشت ماه سخن می گفتیم که فراموش شده است. این چنین است که فعالان و متخصصان روابط عمومی در برنامه های کاری خود برای هر روز شماری برنامه ای دارد اما امروز برای روزی که باید خودشان را نشان دهند باید کرکره‌ اتاقشان را پایین بیاورند و روی درب اتاقشان بنویسند امروز تعطیل است. تا شاید دیده شوند.

کارشناس روابط عمومی اداره کل کمیته امداد استان اردبیل*

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
حرف دل ما روابط عمومی هاست . دست مریزاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار