مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: ترکیب جمعیتی استان در سال‌های اخیر از سمت جوانی به میانسالی است که امیدواریم بر اساس سیاست‌های ابلاغی جمعیت رشد تدریجی جمعیت جوان کشورمان را شاهد باشیم.
کد خبر: ۲۳۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 19 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، اسد حسن‌زاده صبح امروز در نشست بررسی ابعاد جمعیتی استان اردبیل در ثبت احوال استان اردبیل اظهار کرد: با ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری و در مقطع حساسی که باید افزایش جمعیت را به دنبال سیاست‌های کنترلی و کاهش جمعیت در گذشته مورد توجه قرار دهیم ضرورت دارد با موقعیت‌شناسی مناسب وضعیت جمعیتی و ترکیب آن را به گونه‌ای فراهم کنیم تا از شرایط جوانی جمعیت دور نشده و یا این امر به مخاطره نیفتد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: ترکیب جمعیتی استان در سال‌های اخیر از سمت جوانی به میانسالی است که امیدواریم بر اساس سیاست‌های ابلاغی جمعیت رشد تدریجی جمعیت جوان کشورمان را شاهد باشیم.

حسن‌زاده بیان کرد: در مجموع جمعیت کشورمان با گذر از سن جوانی به سمت کهولت و پیری حرکت می‌کند و بر اساس سیاست‌های کلی جمعیت که با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری تبیین شده است تلاش بر این است تا زمینه‌ای فراهم آید تا در یک روند روبه جلو افزایش و رشد جمعیت و کاهش آسیب‌ها در این زمینه اتفاق بیفتد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل افزود: از سال 93 به بعد دستگاه‌های دولتی در این راستا آرام آرام برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دادند به طوری که قرار بر این است در یک حرکت و تدبیر معقول ترکیب جمعیتی با زاد و ولدهایی که انجام می‌شود از کهنسالی به سمت نوجوانی و جوانی حرکت کند.

حسن‌زاده بیان کرد: ترکیب جمعیت استان اردبیلی در حال حاضر حرکت از سمت جوانی به میانسالی است ولی با نرخ رشد جمعیتی که آرام آرام آغاز شده امیدواریم تا سال 1410 به جای رسیدن به نقطه جمعیت پیر و فرتوت شاهد ورود جوانان به عرصه فعالیت‌های اجتماعی باشیم.

وی تاثیرگذاری این موضوع را در مسائل اجتماعی و رفع آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی یادآور شد و افزود: در بحث سیاست‌گذاری‌های جمعیتی باید دستگاه‌های مختلف از مسؤولان بهداشتی و درمانی گرفته تا آموزش و پرورش و دیگر حوزه‌های برنامه‌ریز ورود پیدا کنند تا با یک پایش آماری درست وضعیت متفاوت جمعیتی را با نرخ رشد مناسب شاهد و ناظر باشیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل تصریح کرد: امیدواریم با یک تصمیم‌گیری درست قبل از اینکه گرفتار معضلات و مشکلات کشورهای غربی که در کاهش جمعیت جوان شده و نیروی فعال خود را از دست بدهیم فکری به حال رفع مشکلات و آسیب‌های واقعی داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار