رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اینکه در ۸۷ درصد از مساجد شهری نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود، گفت: در ۱۸ درصد مساجد استان نماز صبح و در ۶۹ درصد مساجد نیز نماز ظهر و عصر بر پا می‌شود.
کد خبر: ۲۳۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳ 18 May 2016
سعید ناصری ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی با بیان اینکه به منظور احصا وضعیت نمازخانه‌های بین راهی، ادارات، مدارس، کارخانجات و غیره فرم مشخصی به مکانهای مذکور ارسال شده است، اظهار داشت: جمع‌آوری فرمهای مذکور و بررسی نتایج آن بیش از یک سال به طول انجامیده و اسفندماه سال گذشته نتایج آن اعلام شد.

وی با تاکید بر اینکه 57 نمازخانه بین راهی در استان زنجان شناسایی شده است، عنوان کرد: در 191 ساختمان اداری موجود در استان از تعداد 357 ساختمان اداری نماز بر پا می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اینکه در حدود 2 هزار و 239 مدرسه در استان شناسایی شده است که از این تعداد در 606 مدرسه فریضه نماز بر پا می‌شود، بیان کرد: از 56 واحد آموزش عالی موجود در استان نیز 38 مورد نماز جماعت را بر پا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع یک هزار و 189 مسجد در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: 935 مسجد در روستاهای استان واقع شده‌اند.

ناصری با تاکید بر اینکه در 87 درصد از مساجد شهری نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود، یادآور شد: در 18 درصد مساجد استان نماز صبح و در 69 درصد مساجد نیز نماز ظهر و عصر بر پا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به منظور گسترش فرهنگ نماز و ترویج آن در بین مردم 50 مسجد شهری و روستایی در استان شناسایی و اقدامات لازم به منظور افزایش جمعیت نماز‌گزار و بر‌پایی نماز صبح در این مساجد انجام می‌شود، افزود: این مساجد ظرفیت بالقوه به منظور بر‌پایی نماز صبح به صورت روزانه را دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اینکه در راستای اجرای طرح مذکور در مساجد منتخب در حدود 12 میلیون ریال اعتبار به صورت سالانه در نظر گرفته شده است، بیان کرد: تقویت برنامه‌های فرهنگی در مساجد و تشویق جوانان به حضور در این مکانها از جمله اهداف پیش‌بینی شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار