شوک سنگین سینمایی برای اصفهانی‎ها؛
تابناک: اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان به دلیل بدهی سایر فعالیت‎های خود در گذشته تمایلی به تلاش در جهت اکران فیلم‎های این جشنواره ندارد و دست رد به سینه سیمرغ‎ها می زند.
کد خبر: ۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳ 02 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، اصفهان در ۵ سال گذشته میزبان بزرگترین فستیوال هنری کشور البته در بخش سینما بود، که هر سال با استقبال فراوان مخاطبان روبرو می‌شد به طوری که سال گذشته حضور بیش از ۲۰ هزار مخاطب مسئولان را مصمم‌تر کرد تا سینماهای بیشتری را به این جشنواره اختصاص دهند و اصفهان را از سایر بخش‌های این فستیوال بهره‌مند کنند.

سال گذشته مسئولان هنری با مشاهده استقبال فراوان مخاطبان تصمیم گرفتند، فیلم‌‌های مطرح و سالن‌های بیشتری را به این جشنواره اختصاص دهند، اما امسال علی رغم استقبال مسئولان برگزاری جشنواره فیلم فجر، این مسئولان هنری استان‌ها هستند که هنوز برای میزبانی این جشنواره در استان خود اعلام آمادگی نکردند.

دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: دبیرخانه سی و سومین جشنواره فیلم فجر آمادگی اکران فیلمها را در استانهای دیگر دارد اما به جز فارس و خراسان هیچ استانی اعلام آمادگی نکرده است.

وی افزود: به وسیله فروش بلیت و حامیان مالی می توان هزینه های اکران فیلم را تامین کرد.

مدیرکل ارشاد اصفهان از عدم توانایی اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان در جهت تأمین هزینه‌های برگزاری این جشنواره در اصفهان خبر داد و بیان داشت: امکان تأمین هزینه‌های سنگین جشنواره فجر و پرداخت درصد تهیه کنندگان وجود ندارد و ظرفیت اصفهان برای برگزاری این جشنواره محدود است، این سخنان مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان در صورتی مطرح می‌شود که سال گذشته قول‌های فراوانی مبنی بر اکران‌های بیشتر و در اختیار قرار دادن فضاهای بهتر اکران فیلم داده شده بود.

وی در بیان نکته‌ای امیدوار کننده حکایت میزبانی اصفهان را منوط به مساعدت استانداری اصفهان برای تأمین منابع نمایش فیلم و یا رضایت صاحبان اثر از تأمین هزینه نمایش فیلم از طریق بلیت فروشی اعلام کرده است.

حجت الاسلام محمد قطبی پیرامون این موضوع اظهار کرد: در سال های گذشته طی نامههای مکتوب که به وزارت کشور داده میشد، هزینههای اکران فیلم و در صد تهیه کنندگان از سوی وزارت کشور تأمین میشد، اما امسال خبری از وزارت کشور نیست.

وی افزود: امسال اگر از سوی استانداری مساعدتی شود میتوان جشنواره فیلم فجر را برگزار کرد وگرنه بعید است که اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان بتواند به تنهایی این جشنواره را برگزار کند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان، ادامه داد: نامه نگاریهایی با استانداری صورت گرفته است که با توجه به سفر ریاست جمهوری در روزهای آینده بعید است که اولویت با آن نامهها قرار گیرد و در این فرصت کم به درخواست مساعدت رسیدگی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امیدی برای برگزاری جشنواره در اصفهان هست، گفت: انسان نباید هیچگاه ناامید باشد اما بعید است که فیلمهای جشنواره فجر در اصفهان اکران شود.

حجت الاسلام قطبی بیان داشت: هزینه ۱۰ اکران هزینه سنگینی است که امکان پرداخت آن وجود ندارد، اگر هر فیلم فقط یک بار اکران شود هزینه بلیت هر نفر ۱۶ هزارتومان میشود، به همین جهت باید نهادی بانی شود حداقل هزینه ۱۲ هزارتومان آن را تقبل کند تا هزینه مخاطب ۴ یا ۵ هزار توامان باشد اما این مبلغ برای ۶۰۰ نفر در هر اکران هزینه زیادی است که باید توسط یک حامی مالی تقبل شود.

همچنین رسول یاحی معاون سیاسی امنیتی اصفهان نیز پیش تر در این مورد عنوان کرده است که تاکنون مسئولان هنری اصفهان هیچ پیشنهادی مبنی بر مساعدت استانداری در میزبانی جشنواره فجر اعلام نکردند و استانداری برای رایزنی در این خصوص آمادگی دارد.

باتوجه به سخنان دبیر جشنواره فجر و معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان مبنی بر اعلام آمادگی و همکاری در برگزاری جشنواره فیلم فجر اگر استانداری با اداره فرهنگ و ارشاد وارد مذاکره شوند به طور حتم اصفهان از جشنواره فجر محروم نمی شود ، اما اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان به دلیل بدهی سایر فعالیتهای خود در گذشته تمایلی به تلاش در جهت اکران فیلم های این جشنواره را ندارد و دست رد به سینه سیمرغ ها می زند و استانداری نیز به دلیل سفر ریاست جمهوری، جشنواره فجر را در اولویت ندانسته و به آن پاسخ منفی میدهد.

منتفی شدن برگزاری جشنواره فیلم فجر در اصفهان شوک سنگینی برای مخاطبان اصفهانی که سال گذشته صف‌های طویلی مقابل سینما سپاهان داشتند خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار