کد خبر: ۲۲۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴ 10 May 2016
به گزارش تابناک یزد،فرمانده نیروی انتظامی استان از افزایش 50‌درصدی کشفیات مواد مخدر در سال94 نسبت به سال 93 خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از 34 تن انواع مواد مخدر کشف شد. این امار در حالی بیان می شود که یزد به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور یکی از استان‌های محل عبور محموله‌های مواد مخدر است و ایستگاه شهید مدنی استان در ورودی شهرستان مهریز یکی از ایستگاه‌های توانمند در شناسایی و کشف محموله‌های مواد مخدر است. عبور محموله‌های قاچاق مواد مخدر نگرانی شهروندان یزدی را از افزایش مصرف مواد در استان افزایش داده است. بسیاری از شهروندان یزدی انتظار دارند که این محموله‌ها قبل از ورود به استان کشف و متوقف شوند. افزایش مصرف مواد مخدر و توزیع خرد مواد در محله‌ها باعث افزایش آمار معتادان استان شده است، از این رو شناسایی توزیع خرد در کنار شناسایی محموله‌های بزرگ عبوری از استان حائز اهمیت است.

روند افزایش کشفیات مواد مخدر
فرماندهی انتظامی استان با بیان این‌که سال گذشته 34‌تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است، ادامه داد: به این ترتیب میزان کشفیات مواد مخدر در سال گذشته نسبت به سال 93، 50 درصد افزایش یافته است. «ایرج کاکاوند» افزود: کشفیات مواد مخدر در سال93 نسبت به سال 92 حدود 100 درصد و در سال‌92 نسبت به سال 91 حدود 300 درصد افزایش یافته است. وی از پوشش انتظامی استان به ویژه محله‌های شهر برای کاهش بروز جرایم به ویژه توزیع و مصرف مواد مخدر خبر داد و گفت: ساماندهی امنیت پارک‌های شهر برای ارتقای آرامش شهروندان یزدی با جدیت از سوی نیروی انتظامی استان دنبال می‌شود.
کاکاوند ادامه داد: دستاورد تلاش‌های ماموران نیروی انتظامی در استان کاهش وقوع جرایم به ویژه کاهش وقوع سرقت است به طوری که آمار سرقت در سال گذشته حدود 17‌درصد و در سال‌93 حدود 8 درصد کاهش یافته است. وی اظهار کرد: با تلاش‌های ماموران نیروی انتظامی استان همچنین آمار سرقت‌ها در تعطیلات نوروزی امسال 50‌درصد کاهش یافته است. فرماندهی انتظامی استان گفت: شناسایی آسیب‌های اجتماعی که عامل شکل‌گیری جرایم است و در ناامن کردن محیط استان اثر دارد نیز با جدیت دنبال می‌شود به این ترتیب تمام آسیب‌ها و جرایم به ویژه در مرکز استان با جدیت رصد و کنترل می‌شود. وی از تلاش‌های فرماندهی انتظامی استان برای ارتقای احساس امنیت شهروندان یزدی خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم که امنیت خوبی در استان حاکم شود تا مردم بیشترین آرامش رادر استان تجربه کنند. کاکاوند گفت: دست در دست هم می‌دهیم که مردم از تبعات تخلفات در امان باشند و تخلفات روز به روز کاهش یابد و مسائلی را که به انضباط شهری خدشه وارد می‌کنند شناسایی و برطرف کنیم. وی بر ضرورت همراهی دستگاه‌های استان برای ارتقای امنیت شهر تاکید کرد و افزود: به این ترتیب می‌توانیم با افزایش تعاملات با دستگاه‌های استان و همراهی و همدلی آنها جرایم و ناامنی را به حداقل برسانیم.
همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار