رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از همکاری مشترک و نزدیک بین 250 شرکت فنی و مهندسی کشاورزی با مجموعه پارک علم و فناوری استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۲۲۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 08 May 2016

معرفت آذری در نشست با مسؤولان پارک علم و فناوری در اردبیل اظهار کرد: کاهش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و عدم الزام به کارگیری فارغ‌التحصیلان کشاورزی به عنوان مدیران فنی تولید در تولیدات کشاورزی و پذیرش بیش از نیاز دانشجوی کشاورزی در دانشگاه‌ها زمینه افزایش بیکاری فارغ‌التحصیلان را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد:‌ تعداد بیکاران تحصیل‌کرده بخش کشاورزی بالاست و این خود یکی از مشکلات اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در مورد همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل گفت: ‌بیشترین همکاری را در امر برون سپاری تصدی‌گری‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با این سازمان شاهد هستیم.

آذری افزود: منابع طبیعی استان نیز با واگذاری برخی از امور نظیر صدور گواهی مستثنیات با این سازمان همکاری دارند و تفاهمنامه‌ای را نیز با منابع طبیعی منعقد کردیم تا برای مدیریت چرا و طرح‌های مرتع‌داری و مراحل اجرایی صدور پروانه چرا از کارشناسان منابع طبیعی و مرتع‌ در سطح استان استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌با هدف ترغیب و تشویق فارغ‌التحصیلان کشاورزی و اقدامات انجام شده در توانمندسازی آنها این سازمان دارای 250 شرکت فنی و مهندسی کشاورزی است که با پیگیری‌های انجام شده با حضور معاون پارک علم و فناوری استان در این سازمان نسبت به تشریح و تبیین اهداف و وظایف شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل اضافه کرد:‌ با تشکیل کارگروهی مشترک با پارک علم و فناوری نسبت به تشویق و ترغیب فارغ‌التحصیلان کشاورزی و شرکت‌های فنی و مهندسی کشاورزی اقدام شده تا با ایجاد انگیزه در فارغ‌التحصیلان آنها را به سوی کسب و کار مبتنی بر فناوری‌های دانش‌‌بنیان سوق دهیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار