عضو شورای شهر اهواز:
حجت مظفری با اشاره به اینکه برخی اعضای منتقد شورا در گذشته معتقد بودند که اختلاف نظر و علایق بین این دو نهاد نباید به بیرون کشیده شود وسعی به رفع آنها شود .افزود :حال اچه شرایطی پیش آمده که خود این افراد تعلق های آتشین و رسانه ای را سر می دهند آیا واقعا به دنبال عمران شهر اهواز هستند یا برای مسائل و منافع شخصی رو به ایجاد تنش آورده اند
کد خبر: ۲۲۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ 07 May 2016
آراس نیوز- در حالی که کلانشهر اهواز به یک کارگاه عمرانی با وجود پروژه های عظیم ، ماندگار و تأثیر گذاری همچون تقاطع های غیر هم سطح ،شریعتی ،جواد الائمه ،شهید بندر که خود به تنهایی گره چند ساله ترافیکی این کلانشهر را حل خواهند کرد ، می توان نام برد . کلانشهر ی همچون اهواز که بانوان نیمی از جمعیت آنرا تشکیل می دهند قبل از مدیریت شهری کنونی  پارک بانوان وجود نداشت این در حالی است که هم اکنون دو پارک بانوان در مناطق مختلف این شهر احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته اند .

در کل دوران تأسیس شهرداری کلانشهر اهوازتنها دو فرهنگسراوجود داشت این در حالی است که توسط مدیریت فعلی شهری هفت فرهنگسرای محله در دست ساخت بوده و به زودی مورد بهره برداری خواهند گرفت.

احداث دانشگاه علمی کاربردی اهواز و پذیرش جمعیت قابل توجه علاقمندان از سراسر استان برای اولین بار ،احداث یادمان شهدا برای اولین بار،راه اندازی سیستم جامع نرم افزاری در مناطق شهرداری اولین بار،نگارش برنامه پنج ساله و بلند مدت شهرداری با همکاری دانشگاه شهید چمران ،کلنگ زنی 5 تقاطع ،توسعه نهضت آسفالت و... از مهمترین و تأثثیر گذارترین پروژه های عمرانی است که توسط شهرداری کنونی اهواز به وجود آمده اند .

که این خود گویای فعالیت با برنامه و دغدغه توسعه امور شهری در کلانشهر اهواز توسط مدیریت کلان شهرداری و مجموعه آن را می رساند که هم اکنون غیر منصفانه مورد نقد برخی نقادان در بدنه شورا و خارج از آن شده است.

به نظر  ما می رسد حالا که سال آخر عمر چهارمین دوره شورا ی اسلامی شهر اهواز است،برخی اعضای منتقد به جای جنجال آفریدن به دنبال کار ها و خدمات ماندگار برای مردم باشند چرا که مردم اهواز در انتخابات اخیر نشان دادند که طالب چهره های  جدید بر مسند تصمیم گیر های سیاسی و اجرایی هستند و افرادی که توان خدمت ندارند را از صحنه بازی خارج خواهند کرد .

در این میان حجت مظفری عضو شورای اسلامی شهر اهواز در گفتگو با خبرنگارما ،هجمه های اخیر علیه عملکرد شهردار را به صلاح شورا و شهرداری ندانست و تأکید کرد : تمام اختلاف نظرها و اختلاف کاری بین اعضای شورا و شهردار و مجموعه آن حل و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه برخی اعضای منتقد شورا در گذشته معتقد بودند که اختلاف نظر و علایق بین این دو نهاد نباید به بیرون کشیده شود وسعی به رفع آنها شود .افزود :حال اچه شرایطی پیش آمده که خود این افراد تعلق های آتشین و رسانه ای را سر می دهند آیا واقعا به دنبال عمران شهر اهواز هستند یا برای مسائل و منافع شخصی رو به ایجاد تنش آورده اند.  

مظفری ابراز امیدواری کرد : ای کاش واقعا همکاران منتقد در شورای اسلامی شهر اهواز دغدغه ی عمران شهری و رفع گره های پیش روی توسعه این بخش را داشته باشند که اگر چنین باشد، ما نیز به کمک و یاری آنها خواهیم شتافت.

مظفری تأکید کرد: در صورتی که شهردار اهواز ضعفی در عملکرد آن وجود داشته باشد تذکر داده و پیگیر رفع این ضعف خواهیم بود .اما تذکر و اعتراض به عملکرد شهردار بایستی بر اساس مستند و استدلال باشد .عضو شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه با مطلوب ارزیابی کردن پروژه های عظیم شهری در کلانشهر اهواز تأکید کرد: مردم خود ناظر اصلی عملکردها خواهند بود و جلب رضایت شهروندان از اهداف اصلی شورایان و شهردار می باشد .

حجت مظفری همچنین با اشاره به رکود و مشکلات اقتصادی حاکم بر کلان کشور جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر تا کنون اظهار کرد : ایجاد پروژه های عمرانی عظیم با منابع اعتباری بالا یی و به سرانجام رساندن آنها در شرایط کنونی شاهکار است که شهرداری اهواز توانسته با موفقیت پروژه های عظیمی را شروع و برخی را به سرانجام برساند  که طی ارزیابی های انجام شده کیفیت و سرعت این پروژه ها مطلوب ارزیابی شده است ، وی در ادامه تأکید کرد : بنده با طرح استیضاح شهردار در شرایط کنونی که اهواز تشنه کار های عمرانی آن هم بر اساس اتحاد و انسجام بین مدیران اجرایی و تصمیم گیران است ، به صلاح نمیدانم و به جد مخالف هستم . به اعتقاد وی ، باوجود شهردار کنونی شهردار اهواز و یاری آن توسط اعضای شورای شهر میتوان امور عمرانی را بهبود بخشیم  و به اهداف کوتاه و بلند مدت برسیم.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: بایستی بدنه ی شورا قوی و دارای استحکام باشد تا بتواند با تصمیم گیری ها و مصوبات اصلی و قانونی موانع پیش روی کارهای عمرانی و شهری را بردارد.

مظفری در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت شهردار منطقه در کلانشهر اهواز وجود دارد که همگی فعال هستند افزود: به جز شهرداری منطقه 2 اهواز مابقی مناطق دز پرداخت حقوق کارکنان با مشکل جدی مواجه شده اند. پس بایستی شورا به جای جنجال آفرینی به دنبال ارائه برنامه جهت افزایش درآمد زایی به شهرداری باشد .

شورای اسلامی شهر اهواز می تواند با خلاقیت، اتحاد، انسجام و پیگیری مجدانه و رایزنی های مکرر از وزارت کشور اعتبارات لازم را به پروژه های عمرانی شهرداری این کلانشهر تزریق کند .
وی عملکرد شهردار اهواز را در شرایط کنونی و علاوه بر آن عدم اتحاد بین اعضا و سهم خواهی برخی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شهردار در کنار نظرات منطقی و کارشناسانه اعضای شورا می تواند به اهداف کوتاه و بلند مدت توسعه عمرانی کلانشهر اهواز دست یابد .

عاشور سواری پور دیگر عضو شورای اسلامی  شهر اهواز نیز در گفتگو با خبر نگار ما با بیان اینکه اعضای شورای شهر نمایندگان مردم هستند و باید مشکل و دغدغه شهروندان را به مدیریت منتقل کنند کفت : برخی انتقادهای تند برعلیه شهردار اهواز کمی از انصاف دور بوده چرا که در عملکرد شهردار فعلی اهواز نکات مثبت و منفی وجود دارد و لذا نباید پیشرفت های کارعمرانی . به طور کلی نکات مثبت عملکرد شهرداری اهواز را نادیده گرفت و تنها خلأ ها و کم کار ها را بر زبان آورد .

وی با اشاره به محل درآمد زایی و نیز بودجه عمرانی شهرداری اهواز اظهار کرد : با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشورمان و در پی آن کمبود اعتبارات عمرانی ، متأسفانه این مشکل به شهرداری نیز سرایت کرده و نتیجه آن قطره چکانی بودن اعتبارات برای پیش بردن طرح های عمرانی شده است.

سواری پور با اشاره به تصویب 1200 میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای شهرداری اهواز افزود: متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی در کشورمان ،شهرداری توانست در سال گذشته تنها 60الی 65 درصد کل این اعتبار را جذب کرده و به پروژه ها اختصاص دهد .

وی این موضوع را از اصلی ترین موارد تحت تأثیر در عملکرد شهردار فعلی کلانشهر اهواز دانست و افزود:مشکلات اقتصادی کشور ارتباط مستقیمی با کند شدن پیشرفت کاری پروژه های عمرانی کلانشهر اهواز داشت.

به گفته عاشورسواری پور هرچند در بخش خدمات شهری گاهاٌنارضایتی عمومی وجود دارد اما همگی می دانیم که مدیریت شهری به دنبال رفع این مشکلات است.

وی افزود : بنده به عنوان عضو شورای شهر این مشکلات را مشاهده کردم و با ارائه مستند به شهردار اهواز تذکر دادم که مدیریت شهر بایستی برای جلب رضایت عمومی گام بردارد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با ابراز خرسندی از شروع به کار پروژه های عظیم عمران شهری در اهواز طی مدیریت شهری کنونی افزود:اما متأسفانه به دلیل کمبود اعتبار و قطره چکانی اعتبارات برخی از این پروژه ها ی عظیم در کلانشهر اهواز یا روندی کند داشته و یا نیمه کاره باقی مانده اند .

به گفته وی شورا نباید با دادن بودجه های انبساطی به پروژه های عمرانی اقدام بکند چرا که این گونه تأمین اعتبار ،عمران شهری را مختل خواهد ساخت .اما متأسفانه مشاهده شد که در برخی از پروژه های عمرانی اهواز از طریق تصویب اعتبارات به شیوه انبساطی توسط شورا اقدام شده است .

سواری پور در خصوص میزان رضایتمندی از عملکرد شهرداری فعلی اهواز گفت : پروژه های عمرانی متعددی با اعتبارات کلان از بدو انتصاب سید خلف موسوی تا کنون شروع شده است که این امر نشان  دغدغه وی به توسعه  عمران شهری اهواز را دارد  .

عضو شورای اسلامی شهر اهواز در خطاب به همکاران خود در شورا گفت : هر گونه انتقاد بر عملکرد مجموعه زحمتکش شهرداری اهواز منصفانه و به دور از عوام فریبی باشد . باید جلب رضایت مندی شهروندان برای شورا در رأس امور تصمیم گیری ها و حتی نطق های  اعضا قرار گیرد.

سواری با تأکید بر اینکه شوراییان نباید به دنبال جلب رضایتمندی شخصی از طریق فشار آوردن به شهردار باشند آورد .
انتقادها به عملکرد شهردار بایست در شورا و با حضور شهردار و نه در محافل شخصی صورت گیرد. به گفته وی طرح سؤال ، بررسی عملکرد و حتی استیضاح شهردار ازوظایف قانونی شورا است اما باید این موارد بر اساس  انصاف صورت گیرد .

بایستی در نقد ها نکات مثبت را هم در نظر بگیریم .سواری پور تأکید کرد: در صورتیکه شهردار اهواز عملکرد نامطلوبی دارد و یا به طور کلی در مدت 3 سال اخیر اقدام چشمگیری انجام نداده پس به طور یقین شورا هم عملکرد ضعیفی داشته و گامی در جهت پیشبرد اهداف برنداشته است و باید به مردم پاسخگو باشند.

به طور یقین ،طبق قانون وظیفه اصلی شورای اسلامی شهرها سیاست گذاری و تصمیم گیری کلان برای یک شهر و نظارت بر عملکرد مجموعه شهرداری می باشد. اما این سیاست گذاری ها و تصمیم گیریها نباید به مسائل شخصی و منفعت طلبی خودی در تشکیلات شورا تبدیل شود.
شورا همانگونه که بر اساس قانون موظف به نظارت و بررسی عملکرد شهردار همان شهر است بلکه موظف به ارائه گزارش عملکرد خود به مردم جهت تنویر افکار عمومی می باشد.
اما در حالی که مدیریت شهری بایستی تنها به فکر ارائه و اجرای راهکارهای حل معضلات شهری باشد و نباید خود را درگیر سهم خواهی و دسته بندی شورا بنماید که لطمات جبران ناپذیری را متحمل شهر و شهروندان خواهد نمود ،متأسفانه مشاهده می شود که فضای شورای شهر اهواز طی روزهای اخیر از سوی برخی اعضا به میدان تنش زا و جنجال آفرین تبدیل شده که این حرکات ،مدیریت شهری را از اهداف کوتاه میان و بلند مدت توسعه و عمران شهری به دور می سازد .
اعضای محترم شورای اسلامی شهر اهواز به یاد داشته باشند که با رأی مردم راهی شورا شدند و خود مردم به قضاوت خواهند نشست و قطعاٌ این قضاوت ها را سرلوحه انتخاب خود قرار خواهند داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار