رئیس بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد از اعزام 613 دانشجو به مناطق محروم و روستا در قالب 39 دوره داخل استانی و یک دوره خارج از استانی خبر داد.
کد خبر: ۲۲۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ 04 May 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرقانعی در نشستی خبری با اشاره به مسئولیت‌ها و رسالت‌های بسیج سازندگی اظهار داشت: بسیج سازندگی در زمینه ایجاد شور و نشاط جوانان در اوقات فراغت، کمک به خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار در استان و حتی خارج از استان و کشور، کمک به اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای جوانان و ... فعالیت‌های متعددی را در دستور کار دارد.

وی عنوان کرد: ویژگی مهم بسیج سازندگی استفاده از اقشار مختلف مردم در بحث محرومیت‌زدایی است و در این طرح از کمک و همراهی دانش‌آموزان گرفته تا اساتید دانشگاهی بهره‌‌مند هستیم و این افراد در قالب بهسازی، زیباسازی و مرمت مدارس و ... کمک‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند.

میرقانعی با اشاره به کاهش ملموس هزینه‌های آموزش و پرورش به دنبال مرمت و بازسازی مدارس در مناطق محروم توسط اقشار مختلف بسیج، تصریح کرد: طی سال گذشته 152 واحد آموزشی در استان یزد مرمت و بازسازی شده است.

رئیس بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: 613 دانشجو در فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در روستاها و مناطق محروم مشارکت کرده و به مناطق مختلف اعزام شده‌اند که این افراد در مجموع در 39 دوره به مناطق محروم استان و یک دوره به مناطق محروم خارج از استان اعزام شده‌اند.

میرقانعی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های ما، پیگیری موارد بهداشتی و درمانی و اعزام تیم‌های تخصصی و فوق تخصصی به مناطق محروم بوده است، افزود: در این قالب نیز 300 تیم به مناطق محروم استان اعزام شدند و به بالغ بر 50 هزار نفر خدمات ارائه کردند.

وی اظهار داشت: بسیج سازندگی در حوزه فرهنگی نیز فعالیت‌هایی داشته به نحوی که توسط فارغ‌التحصیلان در قالب کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان کم‌بضاعت و محروم در روستاها دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

میرقانعی با اشاره به برخی امور عمرانی در فضاهای عمومی و خانه‌های روستایی نیز عنوان کرد: تعمیر و مرمت خانه‌های نیازمندان، سالمندان، مساجد، حسینیه‌ها، لایروبی استخر و قنوات و ایزوله کردن مجرای آب انتقالی به باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی از جمله این فعالیت‌هاست که رضایتمندی بسیار خوب مردم در مناطق محروم و روستاها را به دنبال داشته است.

رئیس بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کلاس‌های اصلاح الگوی مصرف و استفاده صحیح از منابع و برگزاری نمایشگاه‌ها و کلاس‌های استفاده از ظرفیت روستاها نظیر گیاهان کم‌آبخواه یادآور شد: بسیج سازندگی نقشی اثرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کند و امیدواریم با پیگیری برنامه‌های مختلف بتوانیم دین خود را در این زمینه ادا کرده و لبیک‌گوی خوبی به فرمان مقام معظم رهبری در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مهم کشاورزی در روستاها نیز شناسایی شده است، افزود: به عنوان نمونه استان یزد یکی از استان‌های برتر در تولید زعفران کشور است و گرچه در زمینه کمیت تولید، در رتبه سوم قرار دارد اما در زمینه عیار زعفران و میزان خلوص و کیفیت آن از رتبه اول برخوردار است.

میرقانعی عنوان کرد: متاسفانه زعفران یزد که حاصل دسترنج کشاورزان زحمتکش در مناطق روستایی است، به صورت فله‌ای فروخته می‌شود در صورتی که اگر امکان بسته‌بندی و جلوگیری از خام‌فروشی آن فراهم شود، 40 درصد سود بیشتر عاید کشاورزان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه و در زمینه سایر محصولات کشاورزی ورود کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم شاهد رونق بیش از پیش کشاورزی در روستاها و خروج کشاورزان و روستاییان از محرومیت با استفاده بهینه از دسترنج خود آنها باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار