فرماندار رزن گفت: یک هزار حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده که با حکم قضایی شماری از آنها در سال 93 مسدود گردید.
کد خبر: ۲۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 14 April 2015
فرماندار رزن گفت: یک هزار حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده که با حکم قضایی شماری از آنها در سال 93 مسدود گردید.

به گزارش ایرنا؛ فتحعلی حسینی افزود: شهرستان رزن یک هزار و 616 حلقه چاه دارای پروانه فعالیت و تلاش داریم انسداد چاه های غیر مجاز را در سال جاری تشدید کنیم.

فرماندار رزن با ذکر اینکه استقبال از انسداد چاه های غیرمجاز مطلوب بوده است بیان کرد: 637 حلقه چاه سال گذشته در استان همدان مسدود شده که سهم این شهرستان از این تعداد 137 حلقه چاه بوده است.

وی اضافه کرد: با انسداد چاههای غیرمجاز در استان شاهد صرفه جویی 88 میلیون مترمکعب آب بودیم این در حالیست که سهم رزن از این میزان 44 میلیون متر مکعب است.

وی گفت: به علت خشکسالی های مستمر و رعایت نکردن الگوی مصرف از سال 67 تاکنون سالانه یک متر سطح آب های زیر زمینی این شهرستان افت کرده است که می توان با صرفه جویی 20 درصدی آب، این تراز را مثبت کرد.

فرماندار افزود: با صرفه جویی 20 درصد در مصرف آب نه تنها از افت سطح آب های زیر زمینی می توان جلوگیری کرد بلکه می توان بحران کم آبی را به خوبی مدیریت کرد.

حسینی اضافه کرد: رعایت الگوی مصرف، کشت محصولات کم آب بر، تجهیز مزارع به آبیاری تحت فشار و مسدود کردن چاههای غیر مجاز از راه های اثر گذار برای کنترل و حفظ منابع آبی است.

به علت وجود خشکسالی و کاهش بارندگی های سال 93، استان همدان در سالجاری نیز جزو 13 استان مواجه با تنش آبی شدید قرار گرفته است.

با این وجود فرماندار رزن پیشترگفته بود که با وجود کمبود آب در اقصی نقاط استان همدان ولی این شهرستان از نظر منابع آبی از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار