دکتر اخباری در ایلام:
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور در ایلام گفت: دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاه تقاضا محور کشور بوده و رشته های تحصیلی وتدریس علوم مختلف در این دانشگاه بر اساس تقاضا و نیاز بازار کار کشور تعریف می شود.
کد خبر: ۲۲۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 03 May 2016

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور در ایلام گفت: دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاه تقاضا محور کشور بوده و رشته های تحصیلی وتدریس علوم مختلف در این دانشگاه بر اساس تقاضا و نیاز بازار کار کشور تعریف می شود.


به گزارش تابناک ایلام؛ اخباری که برای شرکت در جشن روز معلم به ایلام آمده بود اضافه کرد:در حال حاضر بیش از 470 هزار دانشجو در 1000 مرکز آموزش علمی کاربردی کشور در حال تحصیل می باشند.سابق بر این نیز یک میلیون و 200 هزار دانشجو از این مرکز دانشگاه فارغ التحصیل و78 درصد آنها جذب بازار کار شده اند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به هوشمندی مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 95 به نام سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل متذکر شد:یکی از مناسب ترین دانشگاه ها و مراکز علمی برای تحقق این شعار دانشگاه علمی کاربردی می باشد.دانش بنیان کردن و تجاری کردن مشاغل و کاربردی کردن آموزش ها سه اصل مهم برای تحقق شعار سال 95 می باشند.

دکتر اخباری ادامه داد: بسیاری از اساتید خبره در فنون مختلف هستند که مدرک تحصیلی لازم را نداشته ولی در تخصص خود کاردان و استاد می باشند.دانشگاه علمی کاربردی از ابتدای سال 94 طرحی را به اجرا گذاشته تا از دانش و تخصص این عزیزان در عرصه آموزش دانشجویان بهره مند گردد.در همین راستا تا کنون 5900 نفر از خبرگان مهارتی را بکارگیری کرده و در مراکز ما مشغول علم آموزی می باشند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به روند رو به رشد و پیشرفت مراکز علمی کاربردی استان ایلام اشاره کرد و افزود: استان ایلام یکی از استانهای خوب ما از نظر جذب دانشجو و کیفیت بخشیدن به ظرفیتهای علمی و کاربردی می باشد.

اخباری متذکر شد: در حال حاضر ایلام یکی از استانهای پایلوت ما برای ارتباطات و تبادلات علمی با کشور عراق بوده و برای تبادل استاد و دانشجو و راه اندازی مراکز علمی کاربردی در استانهای همجوار با ایلام در کشور عراق رایزنی های لازم صورت گرفته است.

اخباری در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر برنامه دانشگاه برای تحصیلات عالی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تنها ماموریت دارد کاردان و کارشناس متخصص و دانش بنیان تربیت کرده و هیچ ماموریت و برنامه ای برای تحصیلات تکمیلی بالاتر ندارد.

دانشگاه علمی کاربردی کشوردرسال1373تاسیس وباهدف ارتقاءسطح مهارت شاغلین بخش های مختلف اقتصادوافزایش مهارت های حرفه ای فارغ التحصیلان مراکزآموزشی که فاقد تجربه اجرایی می باشندتشکیل وبابه کارگیری وسازمان دهی امکانات،منابع مادی وانسانی دستگاه های اجرایی، نسبت به برگزاری دوره های علمی کاربردی درمقاطع کاردانی وکارشناسی اقدام می کند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار