در راس هیات بلند پایه تجاری و اقتصادی
تابناک سیستان و بلوچستان: عبدالستار مراد وزیر اقتصاد افغانستان در راس هیات بلند پایه تجاری- اقتصادی سه‌شنبه 14 اردیبهشت وارد چابهار می‌شود. قرار است در این سفر چهار روزه، علاوه بر ملاقات با تجار افغانی منطقه، جلساتی در خصوص راه های ارتقای سطح همکاری مشترک و استفاده از ظرفیت های چابهار جهت مراودات تجاری افغانستان صورت پذیرد.
کد خبر: ۲۲۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷ 02 May 2016

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان ملاقات با ترکان مشاور عالی رییس جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد، جلسه با اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، ملاقات با مبارکی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، بازدید از بندر شهید بهشتی و نیز بازدید از سایت شهرک پتروشیمی مکران از برنامه های عبدالستار مراد به چابهار می باشد.

چابهار نزدیک‌ترین، آسانترین و امن‌ترین راه دسترسی به آب‏های آزاد برای کشورهای آسیای میانه و افغانستان می‌باشد؛ به طوریکه بنا بر نظرسازمان ملل، چابهار از مهمترین راه‌های کریدور شرق-غرب جهان و جنوبی‌ترین راه این کریدور است. چندی پیش، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان در سفر به چابهار به ارتقای همکاری های تجاری طرفین ابراز تمایل نموده بود.

استان سیستان و بلوچستان با افغانستان حدود 200 کیلومتر مرز مشترک در ناحیه سیستان دارد.

سطح مبادلات غیر نفتی دو کشور از 800 میلیون دلار در آغاز به کار دولت دهم به بیش از 1850 میلیون دلار ارتقا یافته که از این میزان حدود 1800 میلیون دلار آن صادرات از ایران به افغانستان و 50 میلیون دلار آن واردات از این کشور می باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
از سال پیش تا کنون بیش از ده ها گروه خارجی له چابهار آمده اند
کاش مسول منطقه آزاد چابهار فقط یکبار گزارش بده چه دستاوردی داشته این سفرها متعدد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
خوب انسان پرسش گر، توی خبر هم نوشته شده که ارزش تجارت با افغانستان بیشتر از دو برابر شده. اگه این دستاورد نیست چی هست پس؟
محمود
|
-
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
این جلسات و ده ها جلسه دیگه بغیر ازریخت و پاش و سر درگمی هیچ اید منطقه آزاد نیست و ندارد ای کاش این سرمایه و بودجه های الکی صرف عمران و آبادانی منطقه می شد به عنوان کسی که هر روز شاهد ماجرا هستم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار