استاندار ایلام ابراز امیدواری كرد : پایان چرخه رقابت انتخاباتی از سوی همه داوطلبان ،نامزدها ، منتخبان و فعالان انتخاباتی به شروعی برای همدلی و تشریك مساعی افزونتر و فرصتی برای ارتقا خدمت به مردم و سرعت بخشیدن به توسعه استان تلقی و معنا شود.
کد خبر: ۲۲۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 01 May 2016

استاندار ایلام ابراز امیدواری كرد : پایان چرخه رقابت انتخاباتی از سوی همه داوطلبان ،نامزدها ، منتخبان و فعالان انتخاباتی به شروعی برای همدلی و تشریك مساعی افزونتر و فرصتی برای ارتقا خدمت به مردم و سرعت بخشیدن به توسعه استان تلقی و معنا شود.


به گزارش تابناک ایلام؛محمد رضا مروارید روز شنبه در دیدار سلام امینی یكی ازمنتخبین مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ایلام و جمعی از افراد معتمد محلی و فعال انتخاباتی تاكید كرد: اكنون با پایان رقابت های انتخاباتی باید مردم شاهد تشریك مساعی مجموعه نیروها در جهت پیشبرد روند خدمت و رشد و توسعه این استان باشند.
وی با تبریك كسب اكثریت ارا به امینی و دیگر منتخبان مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دراستان ایلام گفت: امیدوارم این انتخاب موجب خیر و بركت برای استان و كشور عزیزمان باشد.
وی با قدردانی از حضور و تلاش دیگر داوطلبان انتخابات مجلس تاكید كرد: به یقین مدیریت استان از طرح، افكار، ایده و برنامه های توسعه محور داوطلبانی كه موفق به راهیابی به مجلس نشده اند استفاده خواهد كرد
وی نمایندگی را مقامی ملی دانست كه از طریق انتخابات و رأی مردم فعلیت می‌یابد و افزود: نمایندگان مجلس هر یك منتخب حوزه انتخابیه معینی هستند، اما نمایندگی‌ آنان عام و از سوی همه ملت ایران است؛ زیرا بر اساس اصل 67 قانون اساسی، نمایندگان به گونه‌ای سوگند یاد می‌كنند كه به معنای نمایندگی از طرف همه مردم كشور است.
استاندار ایلام همچنین گفت: با بررسی و دقت بیشتر به آرا تمام صندوق های انتخاباتی استان متوجه عمق نفوذ منتخبان در بین مردم استان میشویم؛ به طوری كه گاهً برخی از روستاها حتی از جاده دسترسی مناسب هم برخوردار نیستند اما مشتاقانه در انتخابات شركت و در تعیین سرنوشت خود دخیل بوده اند.
مروارید افزود: مشخص است كه مردم با شناخت، مطالعه و بررسی مواضع و دیدگاه های كاندیداها آرا خود را در صندوق می اندازند.
وی به رتبه مناسب استان در انتخابات اخیر از نظر التزام به قانون و مقررات در رده بندی های وزارت كشور اشاره و تصریح كرد: از شب گذشته تاكنون وزیر كشور و رئیس ستاد انتخابات كشور از طریق تماس تلفنی مراتب سپاس خود از مسئولین استانی را اعلام و وضعیت كنونی ایلام در رتبه بندی ها را سفید عنوان كردند.
استاندار ایلام كسب این رتبه در رتبه بندی وزارت كشور را با اهمیت دانست و عنوان كرد: تلاش های استانداری، ستاد انتخابات، مجریان، كاندیداها و اعضای ستادهای انتخاباتی آنها و مجموعه مدیران و برگزار كنندگان انتخابات استان دست به دست هم داد تا شاهد انتخابات پاك، سالم و كم حاشیه ای باشیم.
وی افزود: اگر چه ممكن بود هر یك از مجریان به فرد و یا گرایش خاصی علاقمند بوده باشند اما در عمل این گرایش ها هیچ خلل و یا تاثیری در سرنوشت انتخابات نداشت.
مروارید عملكرد مجموعه برگزار كنندگان انتخابات را سبب اعتماد تمام نامزدها به مجریان دانست و اظهار كرد: با وجود اینكه در برخی از نقاط استان رقابت بسیار تنگاتنگ و شدید بود اما هیچ كدام ازنامزدها به عملكرد فرمانداران معترض نبودند.
استاندار ایلام به سه منتخب انتخابات مكجلس در هر دو حوزه انتخابیه استان ایلام پیشنهاد كرد: بیش از زادگاه و محل و منطقه منسوب به خود ،به فكر و دنبال ارتباط گرفتن با سایر نقاط استان باشند زیرا با این كار، مردم سایر شهرستانها احساس خلا نماینده نخواهند داشت.
وی با اشاره به رصد خوب و دقیق مسئولین از سوی مردم گفت: مردم بسیار دقیق و خوب مسائل را رصد می كنند؛ باید پیگیر رفع مشكلات مردم بود زیرا نمایندگانی كه در این وادی قدم گذاشته اند اكنون در ذهن و خاطر مردم هستند زیرا با مردم بودن سبب الفت و دوستی بیشتر می شود.

افق نگاه باید وسیع و فراتر از ایل و طایفه باشد
استاندار ایلام با بیان اینكه این دوره تیم خوبی از نمایندگان استان تشكیل شده كه هر كدام در رشته خود متخصص و موفق هستند، گفت: در انتخابات طبیعی است كه بسیاری از مردم استان به كاندیدای هم قبیله ای خود رای دهند و این موضوع نباید مانع از ارتباط داشتن شان با نماینده های پیروز انتخابات شود زیرا افق نگاه باید وسیع و فراتر از ایل و طایفه باشد.
مروارید، داشتن روحیه تعامل و همراهی را بسیار موثرتر از تخاصم و تقابل دانست و تصریح كرد: یكی از مواردی كه همواره به آن باور و اعتقاد داشته ام موضوع تعامل نمایندگان با مجموعه دولت، وزرا، معاونین وزرا و حتی كارشناسان وزارت خانه ها بوده است زیرا حتی اگر مشكلی هم بر سر راه باشد، داشتن روحیه همكاری و تعامل میتواند در این خصوص موثر باشد.
وی گفت: بنده و مجموعه مدیران استان با كمك نمایندگان برای توسعه استان تلاش خواهیم كرد.
استاندار ایلام، تقارن شروع دوره نمایندگی مجلس دهم با سال اقتصاد مقاومتی را مناسب دانست و اظهار امیدواری كرد: با توجه به بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس آتی، حضور مستمر نمایندگان و ارائه نظرات كارشناسی میتواند سهم ایلام و مناطق كمتر توسعه یافته را ارتقاء دهد.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینكه مجموعه نظام جمهوری اسلامی و در راس آن مقام معظم رهبری بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تاكید دارند، افزود: به عقیده بسیاری از صاحب نظران، سال 1395 سال بسیار خوبی برای مردم و اقتصاد ایران خواهد بود.

جمعیت كم میتواند فرصت باشد
مروارید، جمعیت كم استان را فرصتی برای رفع مشكل بیكاری دانست و افزود: این موضوع اگرچه در بخش های دیگر سبب مشكلاتی برای استان شده اما با توجه به زیرساخت ها و مقدمات سه سال اخیر، چند پروژه مناسب می تواند سبب جهش استان به سوی توسعه شود.
استاندار ایلام به تلاش های صورت گرفته در زمینه های سرمایه گذاری و عمرانی اشاره كرد و افزود: زمینه انجام كارهای بزرگ در استان مهیاست و امیدوارم در دوره جدید نمایندگان بتوانیم از ظرفیت استان برای بهبود وضعیت اشتغال، بیكاری، خودكشی و دیگر آسیب های اجتماعی بهره بگیریم.
وی در پایان با ذكر خاطراتی از اوایل انقلاب و نقش مردم شهرستان ملكشاهی در جنگ تحمیلی، ازمردم، بزرگان و ریش سفیدان استان خواست نمایندگان استان را در پیمودن این راه دشوار همراهی كنند تا بتواند بار سنگین نمایندگی را به مقصد برساند.
نماینده منتخب از حوزه انتخابیه ایلام نیز در ادامه این دیدارضمن آرزوی موفقیت برای دولت تدبیر و امید گفت: هدف از این دیدار، عرض خداقوت و خسته نباشید به مجریان و مدیران انتخابات استان است.
سلام امینی از رفتار قانومند مجریان و برگزار كنندگان انتخابات قدر دانی وتصریح كرد : فارغ از اینكه بنده به مجلس راه یافته ام یا خیر، نوع فعالیت و برگزاری انتخابات را از سوی رمسئولان استان ایلام و برگزاركنندگان بدون هرگونه پیش داوری و جانب داری می داند.
وی اعلام به موقع نتایج انتخابات را یكی از نشانه های پاك و شفاف بودن این دوره از انتخابات دانست و خاطرنشان كرد: اگرچه هر انتخاباتی ممكن است حواشی را به همراه داشته باشد اما مدیریت بسیار عالی مسئولان انتخابات سبب شد تا پس از اتمام رای گیری، شاهد بی نظمی نباشیم.
به تاثیر مثبت انتخابات در جامعه اشاره كرد و افزود: یكی از مهمترین تاثیرات انتخابات در ایران، تخلیه هیجانات در طول ایام تبلیغات است كه همین موضوع موجب ایجاد نشاط و امنیت اجتماعی در جامعه می شود.
امینی یكی دیگر از مهمترین دلایل كم بودن حواشی این دوره از انتخابات را مدیریت بسیار مناسب هیجانات جوانان و طرفداران كاندیداها دانست و هدف خود و همراهان را از دیدار با استاندار و معاونان استانداری اعلام 'خداقوت 'عنوان كرد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام نیز در ادامه این نشست به 25 تجربه خود در برگزاری انتخابات اشاره و افزود: باید كمك كرد تا تجربه جدیدی از نمایندگی در استان ایلام رقم بخورد.
حسین كلانتری قانون مداری، اتحاد و اخلاق مداری را از مهمترین شاخصه های مردم استان دانست كه آن را در این انتخابات به اثبات رساندند و تصریح كرد: یكی از مسائلی كه طی سالهای گذشته از آن گلایه می شد موضوع خرید و فروش آراء بود كه به عنوان لكه ای بر شانه ی ستبر ایلام خودنمایی می كرد كه در دولت تدبیر و امید و مدیریت كنونی ایلام توانستیم موفق به زدودن این لكه ننگ - خرید و فروش آراء- از شانه های ستبر مردمان این دیار شویم.
رئیس ستاد انتخابات ایلام افزود: روز برگزاری انتخابات به همراه استاندار، دادستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، نماینده شورای نگهبان و نماینده مستقیم آیت اله جنتی- دبیرشورای نگهبان- از حوزه ها و صندوق های انتخاباتی برخی شهرستانها بازدید به عمل آمد كه خوشبختانه هیچگونه تخلف و یا خرید و فروش آرایی مشاهده نشد.
كلانتری در پایان از مردم خواست تا با نظم، تدبیر، امید و آرامش به نمایندگان منتخب خود كمك كنند تا در پیمودن راه مشكل نمایندگی موفق باشند.

پاكترین انتخابات...
همچنین در ادامه این دیدار، معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری ایلام، گفت: یكی از اصولی ترین، قانونی ترین و پاكترین انتخابات كشور عزیزمان دیروز رقم خورد.
حشمت اله عسگری افزود: در بازدید از حوزه های انتخابیه هیچ موردی از تخلف مشاهده نكردیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری ایلام، ویژگی مهم 'تعامل' و 'با مردم بودن' را باعث ماندگاری نمایندگان مجلس در خاطر مردم و راز محبوبیت آنها دانست و بیان كرد: مدیریت بدون تعامل به تقابل منجر می شود كه این نوع مدیریت در نهایت به ضرر مردم است.
وی داشتن اختلاف سلیقه و دیدگاه را امری طبیعی دانست و افزود: مدیران و نمایندگان حتی در صورت اختلاف دیدگاه هم باید در راستای توسعه استان تلاش كنند چرا كه حضور مسئولان ارشد استان در كنار یكدیگر موجب تصمیم گیری بهتر و پخته تر می شود.
عسكری فرصت نمایندگی و مدیریت گذرا دانست و افزود: نمایندگان منتخب از امروز توسط مردم رصد و قضاوت می شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش از مردم و مسئولان استان خواست تا به نمایندگان منتخب مردم فرصت دهند تا بر اوضاع مسلط شوند.
عسكری، یكی از ویژگی های امینی را دقت داشتن و توجه به كار كارشناسی دانست و افزود: باید توجه داشت كه نباید بسیاری از كارها را از صفر شروع كرد، بلكه باید آنها را با قدرت و توان بیشتر ادامه داد تا منتج به نتیجه مثبت شوند.
عسكری در پایان با بیان اینكه سال شروع مجلس دهم سال خوبی است، افزود: به دلیل وسعت و جمعیت كم استان، هر كاری كه انجام شود خیلی زود اثرات مثبت و منفی خود را نمایان می كند لذا در این شرایط تعامل نمایندگان با مسئولان اجرایی بسیار كارساز است.
استان ایلام با گستره 20 هزار كیلومتر مربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت كه از این تعداد حدود 435 نفر واجد شرایط رای هستند دارای سه كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو كرسی حوزه انتخابیه ایلام و یك كرسی حوزه انتخابیه دهلران) است .
رقابت برای كسب یكی از سه كرسی دو حوزه انتخابیه استان ایلام در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه (10 اردیبهشت) در 531 شعبه اخذ رای هر دو حوزه انتخابیه این استان برگزار شد.
براساس نتیجه شمارش ارا ، جلال میرزایی و سلام امینی اكثریت ارای حوزه انتخابیه ایلام ، ایوان، چرداول، مهران، ملكشاهی و سیروان را كسب كردند و به عنوان منتخب این حوزه معرفی شدند.
در حوزه انتخابیه دهلران ، آبدانان، دره شهر و بدره نیز شادمهر كاظم زاده با كسب رای بیشتر موفق به كسب كرسی این حوزه در مجلس دهم شد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار