بیماری تب برفکی در بیش از 43 روستای مشگین‌شهر دغدغه‌ها و نگرانی‌های دامداران را بالا برده در حالی که مسئولان به مهار این بیماری کم‌توجه هستند.
کد خبر: ۲۲۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸ 29 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در حالی تب بیماری تب برفکی در مناطق روستایی مشگین‌شهر بالا گرفته که بنا به اظهار روستاییان واکسن این بیماری کمیاب شده است.

خبرگزاری فارس: تب برفکی در اردبیل همچنان تلفات می‌گیرد/ ساکنان 43 روستا در معرض خطر

در این زمینه فرماندار شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد:‌ متأسفانه بیماری تب برفکی در 43 روستا بالا گرفته و ما هشدارهای جدی را به دامپزشکی داده‌ایم تا هر چه سریع‌تر نسبت به مهار کانون‌های گسترده این بیماری اقدامات لازم را انجام دهند.

ابراهیم امامی تصریح کرد: هر چند کمبود واکسن بیماری تب برفکی در برخی از مناطق مشهود است اما دامپزشکی قول داده تا هر چه سریع‌تر نسبت به تأمین واکسن این بیماری اقدام کند.

وی گفت: در مناطق مشگین‌ غربی و ارشق در روستاهای متعدد کانون اصلی این بیماری شناسایی شده ولی به نظر می‌رسد روستاییان همچنان نگران بوده و دغدغه مهار این بیماری را دارند.

فرماندار مشگین‌شهر افزود: دامدارانی که نتوانستند محصول دامی خود را تحت پوشش ببرند قطعاً با مشکلاتی روبه‌رو هستند که به نظر می‌رسد خود دامداران باید نسبت به پوشش بیمه‌ای اقدام کنند.

امامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: انتظار می‌رود دامپزشکی با نیروهای تخصصی خود در این حوزه ورود پیدا کرده و هر چه سریع‌تر نسبت به کنترل این بیماری اقدام کند.

اما با افزایش و گسترش بیماری تب برفکی در روستاهای مشگین‌شهر و کمیاب بودن واکسن‌ها، روستاییان نگران تلف شدن دام‌های خود هستند و از عدم پرداخت خسارت دام‌های تلف شده گله‌مند بوده و خواستار توجه مسئولان به این امر شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار