شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر كشور با حضور دكتر جزيني قائم مقام دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور در تالار امام رضا (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 27 April 2016
به گزارش تابناک قم، سيد مهدي صادقي استاندار قم در نخستين همايش دبيران شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر كشور كه با حضور دكتر جزيني قائم مقام دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور در تالار امام رضا (ع) برگزار شد طي سخناني بر ضرورت هماهنگي و تعامل بين دستگاه ها براي مقابله با اين آسيب پرداخت.

استاندار قم با بيان اينكه استان قم شرايط ويژه اي به لحاظ منطقه اي و جغرافيايي دارد، اظهار كرد: وجود حرم كريمه ي اهل بيت (س)، مركزيت حوزه هاي علميه، قرار گرفتن در مسير 17 استان كشور، تررد بيست ميليون مسافر به صورت سالانه و حضور اتباع 120 كشور دنيا از ويژگي هاي مهم اين استان مي باشد كه ضرورت توجه مسئولان كشور به قم را دوچندان مي كند.

نماينده عالي دولت در استان با اشاره به كشفيات مواد مخدر در سطح استان قم ادامه داد: طبق آمار حدود 69 درصد افزايش در بحث كشف مواد مخدر داشته ايم.

وي همچنين برنامه ي جدي استان در راستاي مقابله با مواد مخدر را مورد توجه قرار داد و با بيان اينكه هماهنگي بسيار خوبي بين دستگاه قضايي و بخش هاي ديگر در اين رابطه وجود دارد افزود: افزايش 29 درصدي در زمينه ي دستگيري قاچاقچيان مواد مخدر و معتادين داشته ايم.

صادقي با اشاره به همكاري بين ناجاي استان هاي قم و اصفهان در يكي از پرونده هاي اخير ادامه داد: متاسفانه در اين حادثه يك نفر از نيروهاي ناجاي اصفهان شهيد و دو تن از پرسنل نيروي انتظامي قم مجروح شدند.

استاندار قم در ادامه پيشگيري و توانمندي سازي افراد در معرض مواد مخدر را بهترين راهكار در راستاي كاهش آسيب هاي آن عنوان و اضافه كرد: مواد مخدر يكي از چند اقتصاد مهم دنياست و ريشه كن كردن آن كار بسيار سختي است، ولي با همكاري مجموعه هاي فرهنگي خصوصا صدا و سيما و آموزش و پرورش و توانمند سازي افراد مي توانيم آسيب آن را به حداقل برسانيم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار