استاندار ایلام گفت: برگزاری نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های مرزی ایران و عراق در ایلام، ظرفیت های رسانه ای این استان را در كشور و منطقه نمایان می كند.
کد خبر: ۲۱۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 26 April 2016

استاندار ایلام گفت: برگزاری نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های مرزی ایران و عراق در ایلام، ظرفیت های رسانه ای این استان را در كشور و منطقه نمایان می كند.


به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید دوشنبه شب در نشست هماهنگی شورای پشتیبانی جشنواره فرامرزی مطبوعات اظهاركرد: با توجه به مناسبات دو كشور ایران و عراق و در اولویت بودن صادرات غیرنفتی، باید اجرای اینگونه برنامه ها در راستای تقویت دیپلماسی فرهنگی و رسانه ای كشور در صدر فعالیت سازمان ها قرار گیرد.
وی با تاكید بر اینكه در این جشنواره باید به معرفی ظرفیت های استان ایلام بپردازیم، افزود: با همان عزم ایام اربعین حسینی باید در اجرای این جشنواره كوشا بود زیرا اجرای این برنامه نماد ظرفیت حوزه های مختلف این استان است.
استاندار ایلام فعال شدن كمیته های تخصصی شورا را یكی از ضروریات دانست و یادآور شد: باید ساز و كاری فراهم شود تا تمام دستگاه های اجرایی استان در این جشنواره مشاركت مالی و پشتیبانی داشته باشند.
مروارید بر اختصاص مكان هایی برای دیدار مقامات دو كشور با رعایت تشریفات لازم تاكید كرد و گفت: استانداری ایلام اسكان و پذیرایی استاندارانی كه به این جشنواره می آیند را بر عهده می گیرد اما برای دیگر مهمانانی كه به منظور شركت در این جشنواره به ایلام می آیند باید با سایر نهادها هماهنگی لازم به عمل آید تا در این زمینه وارد عمل شوند.
وی اضافه كرد: ابتدا در تلاش بودیم وزیر امور خارجه را به عنوان مهمان ویژه به این جشنواره بیاوریم كه با توجه به حضور مهمانانی از كشورهای ارمنستان و كرواسی در همان زمان، امكان حضور ایشان فراهم نیست اما در تلاش هستیم تا پذیرای یكی از معاونین ایشان باشیم، ضمن اینكه تلاش خواهیم كرد شرایط حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره را فراهم كنیم.
مروارید گفت: دانشگاه ایلام، شهرداری، صدا و سیما و آموزش و پرورش عمده زحمات جشنواره را بر عهده خواهند گرفت اما دستگاه های دیگر هم باید پای كار باشند و به برگزار كنندگان كمك كنند.
رئیس خانه مطبوعات ایلام نیز در این نشست گفت: مقدمات این جشنواره طی هشت ماه گذشته انجام و اكنون در حال طی كردن مراحل پایانی است.
عبدالحمید كرمی افزود: این جشنواره از 27 تا 29 اردیبهشت به میزبانی ایلام در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می شود و در بخش ویژه مشوق هابی لازم برای توسعه روابط دو كشور ایران و عراق فراهم شده است.
وی به تعاملات بسیار خوب كشورهای ایران و عراق طی سال های گذشته اشاره كرد و یادآور شد: میزبانی باشكوه ایلام از زائران عتبات عالیات در اربعین حسینی سبب شد تا با وجود استان های برخورداری همچون كردستان، كرمانشاه و خوزستان، وزارت ارشاد این میزبانی را به ایلام بدهد.
كرمی تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره را بیش از یك هزار 200 اثر اعلام كرد و گفت: كمیته های علمی و داوری، اطلاع رسانی و تبلیغات و مالی و روابط بین الملل جشنواره هر یك در حال انجام وظایف خود هستند.
معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این نشست گفت: اهمیت این جشنواره هم از لحاظ گستره كار كه 12 استان را شامل می شود و هم موضوعاتی را كه در بر می گیرد، بر كسی پوشیده نیست.
عمران خودآموز با بیان اینكه یكی از برنامه های شاخص وزارت ارشاد، تحقق شعار محوری دولت مبنی بر تعامل سازنده با همسایگان است، تاكید كرد: اجرای این برنامه مورد حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است.
خودآموز یكی از برنامه های ارائه شده وزیر فرهنگ و ارشاد به مجلس را دیپلماسی فرهنگی عنوان كرد و افزود: امروز اجرای این جشنواره برای پوشاندن جامه عمل به برنامه دیپلماسی فرهنگی كشور و استان مهم است.
وی اهداف جشنواره فرامرزی مطبوعات را فراگیر دانست و خاطر نشان كرد: این اهداف منافع عمومی استان های شركت كننده در این جشنواره را در بر می گیرد و استان ایلام به عنوان مجری و میزبان این جشنواره، قطعا بیشتر از سایرین از این مهم برخوردار خواهد شد.
نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های جدار مرزی ایران و عراق با حضور اهالی رسانه استان های ایلام، خوزستان، كرمانشاه، كردستان و آذربایجان غربی و استان های بصره، میسان، واسط، دیالی، حلبچه، سلیمانیه، اربیل اواخر اردیبهشت در ایلام برگزار می شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار