مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی:
مدیر کل امور عشایری خراسان جنوبی از هزینه کرد ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به عشایر استان طی سال گذشته خبر داد و گفتک همچنین در این مدت ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر ایل راه عشایر در استان مرمت شده است.
کد خبر: ۲۱۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 26 April 2016
غلامرضا قوسی اظهار داشت: 130 هزار متر مکعب آب شرب انسان و دام برای عشایر خراسان جنوبی آبرسانی شد.

وی یکی از مشکلات پیش روی عشایر استان را تامین آب و علوفه دانست و گفت: با توجه به کمبود بارندگی و خشکسالی چند ساله در استان، بسیاری از منابع آبی عشایر خشک شده است.

قوسی از توزیع 2 هزار تن علوفه یارانه‌ای در بین جمعیت عشایر استان در سال گذشته خبر داد و افزود: برای توزیع این مقدار از علوفه 450 میلیون تومان یارانه پرداخت شده است.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با اشاره به گرانی علوفه و مشکلات در تامین هزینه بیان کرد:در این زمینه خواستار توجه ویژه هستیم تا اعتبار لازم برای خرید علوفه عشایر تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه همچنین 6 هزار تن جو مدت دار در بین عشایر توزیع شد، تصریح کرد: همچنین سال گذشته 4 هزار و 500 کیلومتر راه عشایری با اعتباری بالغ بر 540 میلیون تومان مرمت شد.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون 85 طایفه مستقل عشایری در استان وجود دارد، گفت: این جمعیت معادل  15 هزار و 676 خانوده و 81 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه 80 درصد از این جمعیت در شهرستان های مرزی مستقر هستند، ادامه داد: تعداد 40 هزار و 67 نفر از این افراد زن و مابقی نیز مرد هستند.

قوسی با اشاره به وضعیت زندگی کنونی این افراد بیان کرد: کمبود بارندگی و بحران خشکسالی برخی از طایفه ها را دچار مشکل کرده به گونه ای که در سال جاری کوچ عشایری نداشته اند.

وی با تاکید بر بیمه دام عشایر خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت کنونی، یکی از تاکیدات ما برای سال جاری بیمه دام در جامعه عشایری است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار