مجلس شوراي اسلامي به عنوان تجلي قوه مقننه عرصه تصويب، نظارت بر اجرا و اصلاح قوانين است بر اين مبنا نامزد انتخابات اين مجلس بايد بيش از هر كسي قانون، لوازم و ملاحظات قانوني را رعايت كند.
کد خبر: ۲۱۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 26 April 2016

مجلس شوراي اسلامي به عنوان تجلي قوه مقننه عرصه تصويب، نظارت بر اجرا و اصلاح قوانين است بر اين مبنا نامزد انتخابات اين مجلس بايد بيش از هر كسي قانون، لوازم و ملاحظات قانوني را رعايت كند.


به گزارش تابناک ایلام؛حساسيت جايگاه نمايندگي مجلس مي طلبد كه نامزدهاي حضور در عرصه قانونگذاري كشور علاوه بر اينكه به شخصه رعايت قانون را سرلوحه امور خود قرار مي دهند ستادهاي تبليغاتي آنها نيز در ايام تبليغات بايد از اين رويه تبعيت كنند.
براين اساس مقطع فرجه قانوني تبليغات انتخاباتي محك و معياري مناسب براي تشخيص ميزان قانونمندي نامزدهاي حضور در مجلس قانونگذاري كشور است.
با لحاظ اين محك است كه مي توان سوال كرد كه آيا اين روزها كه باز شور و حال انتخاباتي حال و هواي خاصي به فضاي اجتماعي و سياسي برخي شهرهاي كشور بخشيده است آيا مي توان از هر طريق، ترفند و تبليغي براي جذب آراي عمومي مردم استفاده كردحتي اگر لازمه آن نقض حقوق شهروندي عامه مردم باشد؟
تجمع فعالان انتخاباتي مقابل ستادها و سد معبر در خيابان و حركت كاروان هاي خودرويي در هنگام شب و بوق هاي ممتد به عنوان اقدام هاي تبليغي و رايج اين ايام است كه موجب آلايش صوتي محيط و ترافيك در معابر مي شود چه تفسير و توجيهي از سوي نامزد كسب كرسي نمايندگي مجلس مقننه دارد؟ آيا اين امر مصداق نقض حقوق عمومي نيست؟
وقتي طرفداران يك نامزد با در دست داشتن پرچم و تزيين خودروهاي خود به تصاوير فرد مورد نظر به صورت گروهي از خيابان هاي يك طرفه و ممنوع وارد مي شوند و موجب ترافيك و نقض قوانين راهنمايي و رانندگي مي شوند، آيا اين اخلال در قانون و بر هم زدن نظم عمومي شهر نيست؟
تجمع و تبليغ هواداران نامزدها به صورت گروهي در سطح خيابان هاي اصلي شهر كه موجب ازدحام و ترافيك مي شود آيا مي توان آن را تلاش براي انتخاب فردي مدافع قانون تحليل كرد؟
طرفداران نامزدها بايد با پايبندي به اصول و موازين قانوني تنها در آن چارچوب مشخصي كه حق تبليغ دارند، حركت كنند و خود با بي نظمي و عدم توجه به قوانين مخل قانون نشوند.
به اميد اينكه همه ما به عنوان افرادي كه در جامعه اسلامي بسر مي بريم با رعايت و توجه به همه حريم هاي قانوني و توجه به اصول و چارچوب هاي انتخاباتي افراد اصلح و شايسته را روانه خانه ملت كنيم.
استان ايلام با گستره 20 هزار كيلومتر مربعي و حدود 590 هزار نفر جمعيت داراي سه كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي است، حوزه انتخابيه ايلام، ايوان، چرداول، مهران، ملكشاهي و سيروان دو كرسي و حوزه انتخابيه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره نيز يك كرسي نمايندگي در مجلس دارند.
روز جمعه دهم ارديبهشت مردم استان ايلام در دو حوزه انتخابيه ايلام و دهلران براي تعيين سرنوشت سه كرسي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي از بين شش نامزد انتخاباتي راه يافته به دور دوم سه نفر را روانه خانه ملت خواهند كرد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار