معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: امروز باید به قدرت نرم و سخت برای مقابله با دشمن مسلح شد و جریان راهیان نور نقطه عطف تلاقی این دو قدرت در نظام اسلامی است.
کد خبر: ۲۱۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 24 April 2016
 معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: امروز باید به قدرت نرم و سخت برای مقابله با دشمن مسلح شد و جریان راهیان نور نقطه عطف تلاقی این دو قدرت در نظام اسلامی است.

 به گزارش تابناک ایلام،"حسین كلانتری" شامگاه شنبه در آیین تجلیل از دست اندركاران و مدیران برگزاری راهیان نور در این استان اظهار كرد: امروز برای مقابله با تهدیدهای دشمنان، نیاز است خود را ابزار و امكانات قدرت نرم و سخت تجهیز كنیم.

معاون استاندار ایلام گفت: یادمان های دفاع مقدس همه ساله حاوی پیام هایی است و از مهم ترین این پیام ها اینكه در دنیای كنونی ما باید به دو قدرت نرم و سخت مجهز شویم و ما باید از این دو قدرت تاثیر گذار به شكل مطلوب در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده كنیم.
كلانتری با بیان اینكه راهیان نور بر گرفته از آرمان های جبهه و جنگ و نقطه عطف تلاقی این دو قدرت است، افزود: در واقع راهیان نور مسیر پر فروغ شهدا را روشن تر از گذشته كرد، شهدایی كه مردانه در میدان ایثار و فداكاری حضور داشتند و اكنون برای حراست از حاكمیت اسلام ناب و حفظ اقتدار و تمامیت ارضی كشور جامعه بی نیاز از راهیان نور نیست.
وی یادآور شد: راهیان نور ادامه مسیر شهدا در حوزه جنگ نرم و استفاده از قدرت راه و اهداف شهدا و الهام گرفتن از آرمان آنها است و یادمان های دفاع مقدس و كاروان های راهیان نور در واقع تجهیز كشور به دو قدرت نرم و سخت هستند.
فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین ( ع) ایلام نیز در این آیین گفت: دفاع از فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی وظیفه ای همگانی است و راهیان نور بزرگترین عملیات فرهنگی كشور است و باید با استفاده از ابزارهای مختلف هر آنچه كه در جبهه ها رخ داده را به روشنی برای مردم بیان كنیم.
سردار سرتیپ 2 پاسدار صادق حسینی افزود: سرمایه اصلی و قدرت انقلاب مردم و شهدا هستند و برگ برنده نظام قدرت ایمانی و اعتقادی این مردم است و بی شك هیچ قدرتی بالاتر از قدرت نرم عبادی و اعتقادی آنها نیست.
وی تاكید كرد: شهدا، ایثارگران و خانواده های گرانقدر آنها در كانون این قدرت قرار دارند و در كنار این راه نورانی كسانی نیز هستند كه مسیر شهدا و ایثارگران را تشریح می كنند و با ادامه راه آنها حقایق جنگ و اهداف شهدا را برای نسل های كنونی و آینده بیان می كنند.
سردار حسینی یادآور شد: اگر ما امروز از نظر قدرت سخت دارای برتری بوده و قدرت نخست خاورمیانه هستیم این اقتدار برگرفته از خون شهدایی است كه با دست خالی اما روحی بلند به جنگ دشمن رفتند و اكنون آثار با بركت رشادت آنها را در كشور و حتی خارج از مرزهای جغرافیایی انقلاب اسلامی می بینیم.
وی با بیان اینكه نگهداشت یاد و خاطره خون شهدا ارزشمند است و نقش دست اندركاران راهیان نور برجسته و بی بدیل است، اضافه كرد: دفاع مقدس و یادمان های آن و نیز آیین اربعین از ظرفیت های مهم این استان است كه به توجه اساسی مسئولان در بخش احداث زیرساخت ها نیاز دارد.
این آیین كه در مجتمع هتل لاله و با حضور مسئولان سیاسی،فرهنگی، نظامی و انتظامی، بسیجیان، روسای دانشگاه ها و فعالان حوزه راهیان نور برگزار شد جمعی از دست اندركاران راهیان نور تجلیل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار