رئیس اتحادیه فروشندگان موتورآلات کشاورزی زنجان گفت: 70 درصد از کشاورزان زنجانی توان دریافت تسهیلات خریداری موتورآلات و ادوات کشاورزی را ندارند.
کد خبر: ۲۱۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 18 April 2016
حسن محمودپور در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: اتحادیه موتورآلات کشاورزی 240 عضو دارد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع اعضایی که زیر نظر اتحادیه دامداران هستند، 90 درصد پروانه دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورآلات کشاورزی زنجان ادامه داد: واحدهایی از جمله گل‌فروشان، جرثقیل‌داران، بذر و سموم، ماشین‌آلات کشاورزی، باسکول‌داران و ... زیر نظر اتحادیه فروشندگان موتورآلات کشاورزی هستند.

محمودپور با اشاره به فعالیت‌هایی که اتحادیه فروشندگان موتورآلات کشاورزی انجام می‌دهد، تصریح کرد: به منظور کشت بهتر محصولات اقدام به ارائه تسهیلات در زمینه خرید محصولات کشاورزی شده است.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد از کشاورزان زنجانی توان دریافت تسهیلات در زمینه خریداری موتورآلات کشاورزی را ندارند، بیان کرد: کشاورزان نیز بنابر توان اقتصادی که دارند، در همین زمینه کشاورزان بحث مکانیزه سنتی را که مقرون به صرفه است در نظر می‌گیرند.

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورآلات کشاورزی زنجان با بیان اینکه طی سال‌های گذشته پرداخت تسهیلات به کشاورزان راحت‌تر بود و کشاورزان می‌توانستند با وثیقه ادوات کشاورزی وام دریافت کنند، گفت: هم‌اکنون دریافت وام سخت‌تر شده و همین امر کشاورزان نیز رغبت چندانی به دریافت ادوات مکانیزه کشاورزی ندارند.

محمودپور خاطرنشان کرد: با شرایط فعلی کشاورزان توان دریافت تسهیلات ندارد، در نتیجه با این وضعیت نباید انتظار مکانیزه شدن کشاورزی را داشت.

وی با اشاره به اینکه سهل‌الوصول کردن دریافت تسهیلات از سوی دولت موجب استقبال بیشتر کشاورزان خواهد شد، گفت: مکانیزه کردن موجب بهتر شدن کیفیت محصولات و همچنین افزایش آن می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورآلات کشاورزی زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت تولید محصولات کشاورزی در زنجان افزود: در حال حاضر 40 درصد از کشاورزان زنجانی از مناطق روستایی به مناطق شهری مهاجرت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد از کشاورزان نیز خودشان اقدام به کاشت محصول می‌کنند، بیان کرد: 40 درصد از کشاورزان نیز از نظر وضعیت مالی وضعیت مناسبی ندارند.

محمودپور با اشاره به بارش مطلوب باران در چند ماه گذشته افزود: پیش‌بینی می‌شود با وضعیت به وجود آمده امسال میزان استقبال کشاورزان از خرید موتورآلات کشاورزی 30 تا 40 درصد افزایش پیدا کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار