رئیس بورس منطقه‌ای استان یزد گفت: در زمینه قوانین کسب و کار با تناقض آشکار مواجه هستیم و بدون شفاف کردن فضای قانونگذاری نمی‌توانیم به بهبود وضعیت کسب و کار و اقتصاد برسیم.
کد خبر: ۲۱۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 17 April 2016

به گزارش تابناک یزد،علی اکبر جعفری ندوشن  در دیدار نخبگان و دانشگاهیان استان یزد با معاون حقوقی رئیس جمهور در پردیس آزادی دانشگاه یزد اظهار داشت:  دولت در حوزه اقتصادی وقت بسیاری گذاشته و امسال همه منتظر هستند تا واقعه خوبی در حوزه اقتصادی رخ دهد.

وی عنوان کرد: متاسفانه در حوزه مسائل مالی با قوانین مزاحم عدیده‌ای مواجه هستیم و در حوزه قوانین کسب و کار با مواردی مواجه هستیم که گاهی با یکدیگر تناقض آشکار دارند.

جعفری ندوشن ادامه داد: بدون شفاف کردن فضای قانونگذاری نمی‌توانیم به بهبود وضعیت در کسب و کار و اقتصاد برسیم بنابراین باید به دنبال وضع قوانینی ساده و در دسترس و قابل اجرا باشیم.

رئیس بورس منطقه‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: در دانشگاه یزد ایده‌هایی در مورد قوانین بیمه و مالیات داریم و آمادگی داریم در این زمینه در سال اقتصاد مقاومتی فعالیت کنیم.

وی، ثبات قوانین در کشور را امری بسیار مهم خواند و افزود: بازرگانان و سرمایه‌گذاران بسیاری از عدم ثبات قوانین در کشور گلایه دارند و عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار داده است در حالی که به طور مسلم، امنیت اقتصادی کشور به امنیت قوانین وابسته است.

جعفری ندوشن ادامه داد: قوانین نباید پیچیده باشد بلکه باید روان و قابل فهم برای عموم باشد بنابراین باید قوانین را سهل کنیم تا اینقدر نیاز به تفسیر و تحلیل نداشته باشد.

رئیس بورس منطقه‌ای استان یزد عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی در حوزه سرمایه‌گذاری این است که نهادهای سرمایه‌گذار در بورس به دست افراد مالیاتی سپرده شده و این امر مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش فارس، در دیدار معاون حقوقی رئیس جمهور با نخبگان و دانشگاهیان استان یزد، جمعی از مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی، اساتید و روسای دانشگاه‌های استان یزد، دانشجویان رشته حقوق و ... حضور داشتند و مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

معاون حقوقی رئیس جمهور در سفر یک روزه خود به استان یزد با امام جمعه یزد، کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان یزد، فعالان اقتصادی، نخبگان و دانشگاهیان استان یزد دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار