رئیس اتحادیه نوشت افزار و کتاب‌فروشان زنجان با بیان اینکه تیراژ کتاب‌ در زنجان کاهش چشمگیری داشته است، گفت: این اتحادیه از هر طرحی که منجر به افزایش مطالعه شود، حمایت می‌کند.
کد خبر: ۲۱۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 12 April 2016
فریدون رستم‌خانی در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: اتحادیه نوشت‌افزار و کتاب‌فروشان زنجان شامل واحدهای مختلفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واحدهای زیرپوشش این اتحادیه شامل 10 رسته است، اضافه کرد: فروشندگان کتاب، فروشندگان کاغذ و مقوا، فروشندگان لوازم تحصیلی، نوشت‌افزار و ... از جمله واحدهای فعال زیر نظر اتحادیه نوشت‌افزار و کتاب‌فروشان زنجان هستند.

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و کتاب‌فروشان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 130 واحد زیرپوشش این اتحادیه است، افزود: فعالیت پنج واحد دیگر نیز در دست اقدام است.

رستم‌خانی با اشاره به اینکه قیمت‌های مربوط به نوشت‌افزار و کتاب‌فروشی‌ها دو سالیست که تغییر نیافته است، تصریح کرد: همچنین قیمت کاغذ نیز دو سال است که تغییر نیافته است.

وی با اشاره به اینکه طی سنوات گذشته با افزایش فضای مجازی میزان کتابخوانی کاهش بسیار چشمگیری یافته است، اظهار داشت: میزان کاهش مطالعه کتاب تا حدی رسیده که گویی مطالعه از مد افتاده است.

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و کتاب‌فروشان زنجان با اشاره به اینکه در گذشته تیراژ کتاب‌ در 3 هزار جلد بود، تصریح کرد: اکنون تیراژ کتاب‌ها به 500 جلد رسیده که اغلب آن را هم خود ارشاد خریداری می‌‎کند.

وی با اشاره به برخی از طرح‌های مربوط در زمینه فروش کتاب در خیابان‌ها و با قیمت پایین افزود: اتحادیه نوشت‌افزار و کتاب‌فروشان از هر طرحی که منجر به افزایش مطالعه شود، حمایت می‌کند.

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و کتاب‌فروشان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان بنا به وضعیت استان میزان مطالعه و خرید کتاب کم است، تصریح کرد: متأسفانه وضعیت به این صورت بوده که برخی از کتاب‌‎های نایاب هم که در کتاب فروشی‌ها موجود است، توسط متقاضیان از کتاب‌فروشی‌ها به امانت گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان از نظر داشتن کتاب‌های کمیاب غنی است و اغلب کتاب‌فروشی‌ها نسخه‌های کم را نیز دارند، افزود: با این وجود استقبال خوبی از کتاب فروشی‌ها وجود ندارد.

رستم‌خانی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب کمک شایانی به افزایش فروش کتاب می‌کند، گفت: سال گذشته برگزاری نمایشگاه کتاب موجب فروش بسیاری از آثار منتشره شد.

رئیس اتحادیه نوشت افزار و کتاب‌فروشان زنجان با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن فروش نیز کمک شایانی به افزایش مطالعه مردم خواهد کرد، افزود: در حال حاضر 10 کتاب فروشی زنجان مجهز به سیستم مکانیزه هستند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار