لازمه جذب گردشگر خارجی به قطب گردشگری شمالغرب
وجود هتل های پنج ستاره از زیرساخت های ضروری برای جذب گردشگران خارجی است. در حال حاضر 27 واحد 5 ستاره در کشور وجود دارد اما استان اردبیل به عنوان قطب گردشگری شمالغرب کشور هنوز هیچ هتل پنج ستاره ای ندارد.
کد خبر: ۲۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 10 April 2015

استاندار اردبیل در نشست با یک سرمایه گذار خارجی، مذاکراتی برای احداث هتل 5 ستاره در منطقه داشته است.

به گزارش تابناک به نقل از سایت اطلاع رسانی استانداری اردبیل در این نشست مذاکراتی در مورد احداث یک هتل پنج ستاره در منطقه نمونه گردشگری در شورابیل و دو هتل پنج ستاره در سرعین انجام شد.

این سرمایه گذار خارجی که متخصص جراحی قلب نیز می باشد به استاندار اردبیل گفته است که می خواهد در این استان در حوزه توریست درمانی سرمایه گذاری کند و در سه هفته اقامتی که در استان داشته است تمام جوانب و مناطق استان را بررسی کرده است.

استاندار اردبیل نیز اعلام کرده است که این استان ظرفیت این را دارد که یک محیط گردشگری اسلامی و مناسب برای گردشگران کشورهای حاشیه خلیج فارس مهیا کند.

وجود هتل های پنج ستاره از زیرساخت های ضروری برای جذب گردشگران خارجی است اما در استان اردبیل به عنوان ییلاق شهر ایران، هنوز هیچ هتل پنج ستاره ای احداث نشده است.

پیش تر و در مهر ماه سال 91 از سوی استاندار وقت اعلام شد که شرکت توسعه گردشگری ایران برای احداث یک هتل پنج ستاره در شورابیل اعلام آمادگی کرده است اما این موضوع تاکنون حتی به مرحله کلنگ زنی هم نرسیده است.

در حال حاضر 27 واحد 5 ستاره در مناطق مختلف کشور وجود دارد اما در استان اردبیل به عنوان قطب گردشگری شمالغرب کشور هنوز هیچ هتل پنج ستاره ای احداث نشده است.

هتل های چهار و پنج ستاره ای که مورد استفاده گردشگران خارجی هستند در اکثر شهرهای بزرگ مثل اصفهان، تهران، شیراز و یزد بین 90 تا 100در صد ضریب اشغال دارند.

یکی از ضرورت های رشد صنعت گردشگری توجه به صنعت هتلداری است که رشدیافتگی آن موجب فراهم سازی آسایش و رفاه برای گردشگران می شود.

صنعت گردشگری پس از صنعت نفت و خودرو به عنوان سومین صنعت از لحاظ درآمدزایی و گردش مالی در دنیا شناخته می شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار