مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد از رقابت ٢٩ گروه در نخستين جشنواره موسيقي كوير نشينان اين استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 09 April 2016

به گزارش تابناک یزد،علي غياثي ندوشن با بيان اينكه اين جشنواره 24 فروردين ماه سالجاري در اين استان برگزار مي شود افزود: گروههاي ياد شده توسط هيات انتخاب معرفي شدند.

وي با بيان اينكه در جشنواره ياد شده در بخش اصلي ٢٠٤ نفر و در بخش جنبي ١١٦نفر شركت كرده بودند اظهار كرد: اين جشنواره در دو بخش جنبي و رقابتي شامل گروه نوازي موسيقي سنتي ايراني و پاپ، آهنگسازي، گروه نوازي سازه هاي كوبه اي و پژوهش موسيقي ايراني و شاخه هاي شادمانه هاي مذهبي برگزار مي شود.
اين مسئول خاطرنشان كرد: فريدون شهبازيان چهره سرشناس آهنگسازي و نواپردازي كشور بعنوان رييس هيات داوران جشنواره موسيقي كوير نشينان يزد معرفي شده است.
وي ادامه داد: در بخش رقابتي گروه نوازي موسيقي سنتي مسعود آرامش ، در بخش گروه نوازي موسيقي تلفيقي و پاپ دكتر محمدرضا چراغعلي ، در بخش گروه نوازي سازهاي كوبه اي همايون نصيري به داوري خواهد پرداخت.
به گفته غياثي ندوشن،همچنين در بخش غيررقابتي شادمانه هاي مذهبي جهانگير نصري اشرفي اجراهايي از پامنبري،ذكر خواني، منقبت خواني و موسيقي زورخانه اي را ارزيابي خواهد كرد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد افزود: اين اساتيد و داوران در خلال جشنواره ورك شاپهاي آموزشي نيز خواهند داشت.
نخستين جشنواره موسيقي كوير نشينان يزد به مدت سه روز در اين استان برگزار مي شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
باسلام واحترام.از آنجاکه قدرت و هنر نوازنده در موسیقی از تکنوازی وی مشخص میشود پس بهتر این بود که مسئولین تکنوازی را در شرایط این جشنواره می گنجاندند. چراکه گروه نوازی نمیتواند هنرمند مستعد را مشخص نماید و حتی نواختن گروهی میتواند اشکالات تک تک افراد گروه را نیز بپوشاند. لذا تکنوازی این هم در حضور اساتیدی چون استاد شهبازیان میتواند علاوه بر ظرافت وتکنیک نوازنده رتبه یک استان را در کشور بالا ببرد. باتشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار