معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، راز ماندگاری ائمه در طول تاریخ را در تحمل رنج‌ها و ایستادگی در مقابل دشمنان برای رسیدن به تعالی دانست.
کد خبر: ۲۰۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 07 April 2016
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، راز ماندگاری ائمه در طول تاریخ را در تحمل رنج‌ها و ایستادگی در مقابل دشمنان برای رسیدن به تعالی دانست.


به گزارش تابناک ایلام؛
«حسین کلانتری» در سومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن، همزمان با سراسر کشور، اظهار کرد: شهید بهشتی می‌گوید «بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه»، پس ورود به نهضت فاطمی یا زینبی و حسینی لیاقت می‌خواهد و در راه رسیدن به این مقام هر چه رنج تحمل شود بیشتر به مقصود خواهیم رسید و در واقع به مصراع معروف «نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود» در ادبیات ایران اشاره دارد و مادران شهید جزو گروهی هستند که بزرگی و عزیز بودنشان به خاطر رنج از دست دادن شهید کسب شده است.

وی افزود: ماندگاری نام زینب(س) در تاریخ عاشورا تا قیامت به این دلیل است که در راه ولایت و امامت رنج‌ها و مصائب زیادی را تحمل کرد و در نهایت نیز در جمع دشمنان که به او گفتند چه می‌بینی پاسخ داد جزء زیبایی چیزی نمی‌بینم و امروز نیز اسوه‌هایی تجلیل می‌شوند که سختی را تحمل و در مقابل دشمنان ایران ایستادگی کردند.

کلانتری با اشاره به اینکه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری شده است باید با چنین روحیه‌ای مقاومتی وارد شد تا ماندگاری را به دنبال داشته باشد، اضافه کرد: مراسماتی که به نام حضرت فاطمه (س) برگزار می‌شود باید در ابعاد وسیع‌تری باشد و به‌طور ویژه مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و ادارات را مشارکت دهد.

 سرهنگ «جعفر منتظری» - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام نیز در این مراسم گفت: این جشنواره با همکاری استانداری به ویژه حوزه امور زنان و خانواده، بهزیستی، شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام، بنیاد شهید، بسیج خواهران و اداره کل حفظ آثار برگزار شد و پیام آن نیز روشنگری فرهنگ ایستادگی، صبوری و تلاش است.

 وی ادامه داد: در تاریخ عملیات‌های دفاع مقدس 13 بار عملیات‌ها با رمز «یا زهرا (س)» شکل گرفته است که به همین تعداد نیز از لفظ مبارک «یا رسول‌الله (ص)» در آغاز عملیات‌ها استفاده ‌شده است که نشان از بزرگی مقام زن دارد و این را می‌رساند که پیروی از فرهنگ زهرایی یقیناً راهگشا خواهد بود.

 منتظری افزود: در این برهه از تاریخ، انتظار حضرت زهرا (س) از ما توجه به آرمان‌گرایی و ارزش‌خواهی است و بر ما واجب است که به این نکته توجه کنیم که نام زهرا (س) به معنای تأسی از امامت و ولایت است.

 در این مراسم از «فاطمه رمضانی» مادر شهید «اکبر رمضانی»، «کتان حاجی‌زاده» همسر شهید "حسن آتش‌پیکر»، «مهناز ملکی» همسر آزاده «یداله گرگی‌زاده»، «خدیجه پروری» جانباز 55 درصد، «نجات فیلی» و «ماهیه نادعلی» از طرف بهزیستی، «منیره ابراهیم‌زاده» مشاوره و بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی از سوی دفتر امور بانوان استانداری و همچنین «گرجی سلیمانی» زن سرپرست خانوار از طرف بهزیستی تجلیل شدند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار