مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از آغاز عملیات مبارزه با سن مادر در کشتزارهای گندم و جو این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸ 06 April 2016

به گزارش تابناک یزد،مرتضی فتاحی افزود: تاکنون بیش از 50 هکتار از کشتزارهای گندم استان یزد شامل مناطق ابرکوه ، بهاباد ، یزد و میبد که آلوده به این آفت بوده مبارزه شده است.

وی اظهار کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی پیش بینی می شود بیش از یکهزار هکتار از کشتزارهای گندم آلوده به سن مادر مبارزه شود.
فتاحی بابیان اینکه تمهیدات لازم از جمله تهیه و تدارک سموم برای مبارزه اندیشیده شده است و از بابت نهاده های مورد نیاز هیچ کمبودی وجود ندارد ادامه داد: خرید سم مورد نیاز توسط کشاورزان انجام می شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اضافه کرد: کار مبارزه با پوره سن نیز تا اواسط ماه اردیبهشت ادامه دارد و پیش بینی می شود دراین زمینه بیش از هفت هزار هکتار از کشتزارهای گندم استان مبارزه شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: در سطح استان تعداد 50 شبکه مراقبت متشکل از کارشناسان دولتی، خصوصی و ناظران گندم کار بررسی وضعیت مزارع و نظارت بر امر مبارزه را بر عهده دارند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد یادآورشد: تمامی عملیات مبارزه با سن به صورت زمینی و با استفاده از حدود پنج هزار انواع دستگاه سمپاش بوم دار، توربولاینر تراکتوری و پشتی انجام می شود.
وی تصریح کرد: به کشاورزان توصیه کرد به لحاظ جلوگیری از افت محصول و کیفیت گندم برداشتی، کار مبارزه به صورت دقیق، اصولی، به موقع و تحت نظر اعضای شبکه مراقبت انجام دهند.
16 هزار هکتار مزارع استان یزد که بیشتر در شهرستانهای ابرکوه ، خاتم ، بهاباد و یزد است بصورت مکانیزه به کاشت گندم وجو اختصاص دارد وپیش بینی می شود با عملکرد متوسط سه هزار و 700 کیلوگرم بیش از 48 هزار تن گندم از اراضی استان یزد برداشت شود.
سالانه ازسطح 158 هزار و 565 هکتار اراضی قابل کشت بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار