مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از گردشگران و مسافران نوروزی خواست در روز 13 فروردین (روز انس با طبیعت) در صیانت از محیط زیست کوشا باشند.
کد خبر: ۲۰۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 30 March 2016

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از گردشگران و مسافران نوروزی خواست در روز 13 فروردین (روز انس با طبیعت) در صیانت از محیط زیست کوشا باشند.

به گزارش تابناک ایلام؛ مازیار سلیمان نژاد ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو گفت: لازمه زندگی سالم، محیط زیست سالم است، پس بیایید با حفظ محیط زیست، این موهبت الهی را قدر بدانیم.
وی با اشاره به نقش مردم در حفاظت از محیط زیست افزود: مسافران و گردشگران نوروزی ضمن بهره مندی از این موهبت های الهی، با رعایت توصیه های محیط زیستی، در حفظ و حراست از طبیعت بکوشند.
سلیمان نژاد به مسافران و گردشگران توصیه کرد کیسه مخصوص جمع آوری زباله را همراه داشته باشند و در پایان روز زباله های تولیدی را به ایستگاه های مستقر تحویل دهند و از رها کردن زباله های خود در کنار چشمه های آب، جنگل، مناطق کوهستانی و دره ها خودداری کنند.
وی از عموم مردم خواست برای بهره مند شدن از محیط زیستی زیبا و سالم، محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب کنند که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد و از آسیب رساندن به گیاهان و شکستن سرشاخه های درختان خودداری کنند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ایلام نیز گفت: در ایام تعطیلات نوروزی 18 گروه گشت و کنترل در عرصه های طبیعی مختلف استان مستقر شده اند.
عبدالصاحب بازیار افزود: این گروه ها با هدف جلوگیری از شکار و صید انواع وحوش و نیز فرهنگ سازی در بین مردم برای حفاظت از عرصه های طبیعی و برخورد اصولی با انواع حیوانات وحشی در عرصه ها حضور دارند.
وی تاکید کرد: گشت های نوروزی یگان های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان از اواخر اسفند سال قبل آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی امسال نیز به صورت 24 ساعته ادامه دارد.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربع در غرب کشور دارای چهار منطقه حفاظت شده به وسعت 142 هزار هکتار، دو منطقه اثر طبیعی و ملی با یک هزار و 475 هکتار و دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به گستره 368 هزار هکتار است.
ایلام در همسایگی کشور عراق با توجه به وجود طبیعت جنگلی، بیابانی و گوناگونی اقلیم از حیث زیست و تنوع گونه های جانوری یکی از استان های غنی و برخوردار کشور به شمار می رود./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار