با گذشت چهار روز از تعطیلات نوروزی اکیپ‌ها و گشت‌های بازرسی، کنترل و نظارت حوزه بهداشت و درمان و دامپزشکی فعالیت‌شان را گسترده‌تر و نظارت‌های‌شان را تشدید کردند.
کد خبر: ۲۰۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 24 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در نشست هماهنگی مسئولان نظارتی در ستاد خدمات سفر اردبیل اعلام شد: با بازرسی‌های انجام شده از رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، مراکز بین‌راهی و واحدهای عرضه‌کننده مواد غذایی در سال‌جاری متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده و جلوی فعالیت آنها گرفته شده است.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به نتایج خوب طرح بسیج سلامت نوروزی و کشف و ضبط بیش از 23 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته اظهار کرد: 70 درصد اماکن و محل‌های عرضه مواد غذایی تاکنون مورد بازرسی قرار گرفته و در این باب بیش از 200 پرونده تشکیل و 25 واحد متخلف نیز شناسایی و مکان آنها تعطیل شده است.

فرهاد پورفرضی 300 مورد نظارت و بازرسی را از آب‌های گرم معدنی در قالب 14 تیم بازرسی و نظارت یادآور شد و تصریح کرد: بیشترین تخلفات در سرعین، اردبیل و مشگین‌شهر گزارش شده بود که با حضور بازرسان اجازه ندادیم تا در این اماکن فعالیت‌ها به شکل غیرقانونی ادامه پیدا کند.

وی گفت: ادامه این طرح را تا 15 فروردین‌ ماه با تشدید کنترل‌ها و نظارت‌ها شاهد می‌شویم و اجازه نمی‌دهیم تا عده‌ای سودجو بخواهند با سلامت مردم بازی کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل نیز با یادآوری اینکه اکیپ‌های دامپزشکی نیز در قالب 50 پرسنل فنی و تخصصی با 20 اکیپ کنترل و نظارت‌های بهداشتی را برای تأمین فرآورده‌های خام دامی و نیز ورود میهمانان و مسافران نوروزی و همچنین توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام می‌دهند، افزود: بیش از 50 هزار بازدید تاکنون از مراکز عرضه انجام شده و 100 تن فرآورده خام دامی ناسالم و غیربهداشتی معدوم شده است.

صادق صالحی بیان کرد: ‌با توجه به افزایش تقاضای مردم در این ایام در استفاده از فرآورده‌های خام دامی گوشت قرمز و سفید از هموطنان انتظار داریم از مراکز معتبر که مواد خام دامی آنها به مهر بهداشتی دامپزشکی آراسته است، اقدام به خرید و تهیه گوشت قرمز و سفید کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار